نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک:

علم و فن آوری اطلاعات با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: علم و فن آوری اطلاعات و از جمله فن آوری های موجود در فضای مجازی، با سرعتی شگفت انگیز در حال پیشرفت است و به کارگیری این امکانات با توجه به آثار مختلف اجتماعی و فردی نیازمند برنامه ریزی های کاربردی و کارشناسی از سوی مسئولان مربوطه است.

کد مطلب: ۴۳۴۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی استان مرکزی، افزود: همه کسانی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صاحب تریبون هستند باید ساماندهی شوند چرا که بسیاری از گروه های شکل گرفته در شبکه های اجتماعی ضمن ایجاد فضای نا ایمن سیاسی در جامعه به ترویج بی اخلاقی به وسیله گسترش فیلم ها و عکس های غیر اخلاقی مشغول هستند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی نکردن از سوی مسئولان فرهنگی و ورود بی مهابای اقشار مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان به فضای مجازی، خسارات جبران ناپذیری را به وجود می آورد که نمونه های متعدد آن در زندگی روزمره مردم قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ نوع توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف مخالف نیست اما فضای مجازی در کشور باید بر اساس آرمان های انقلاب، شهدا، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری مسیر توسعه را بپیماید و هر کسی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و ترویج بی بند و باری از هر روشی به خصوص فضای مجازی کند باید مسئولان مربوطه وارد عمل شده و در کوتاهترین زمان ممکن با خاطیان مقابله کنند.

آیت اله دری نجف آبادی بیان کرد: کنترل و ساماندهی فضای مجازی بر عهده نیروی انتظامی، سپاه روح اله و دستگاه امنیتی است اما برنامه ریزی برای تولید محتوا برای مقابله با هجمه های دشمنان وظیفه شورای عمومی است بنابراین اعضای این شورا باید در این خصوص برنامه های مدون و کارشناسی ارائه کنند.

وی ابراز داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان تصمیم گیران نهایی مسائل فرهنگی استان، باید ضمن تسلط به فضای مجازی در خصوص آسیب شناسی شبکه های اجتماعی گام های اساسی بردارند چرا که هر چقدر ما عقب نشینی کنیم دشمنان پیشرفت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: کنترل و ساماندهی فضای مجازی یک اقدام ضروری است چرا که در غیر این صورت مسیر دشمن در رسیدن به اهداف شوم خود هموار می شود.

آیت اله دری نجف آبادی گفت: مردم مؤمن و موحد ایران اسلامی باید بدانند که تولید برنامه های مختلف در شبکه های مجازی از سوی غرب به خصوص اسرائیل جنایتکار در راستای تخریب بنیان خانواده ها است و باید آگاهانه از این امکانات استفاده کنند.

وی افزود: دریافت اطلاعات برای همه جالب است و نمی توان به مردم گفت که به سراغ دریافت اطلاعات نروند ولی مسئولان مربوطه باید باید آگاه سازی کنند که هر کانال و خط ارتباطی نمی تواند معتبر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار