معاینه شغلی 1000 نفر از دامداران و کشاورزان مهاباد

حدود 1000 نفر از کشاورزان و دامداران مهاباد توسط کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان تحت معاینه شغلی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۴۳۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی،اولین جلسه کمیته بهداشت کشاورزی با حضور کارشناس بهداشت محیط و جهاد کشاورزی درمحل سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهرستان برگزار گردید.


کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان مهاباد گفت: هدف از این جلسه، محور اصلی فعالیتها در برنامه بهداشت کشاورزی و آموزش به کشاورزان می باشد.


وی افزود: جهت آموزش این افراد از کارشناسان بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت استفاده و از جانب مدیر شبکه به کلیه اعضای کمیته شهرستانی ابلاغ رسمی صادر می شود .


مهندس امینی گفت: بهداشت کشاورزی طرح ادغام یافته در سیستم بهداشتی کشور می باشد که در آن دامداران وکشاورزان تحت مراقبت و آموزش و معاینات شغلی در مراکز بهداشتی درمانی روستایی قرار می گیرند.


وی افزود: 1867 کارگاه خانگی دامداری با 3239 نفر دامدار و 67 مرغداری با 121 شاغل تحت پوشش مراکز بهداشتی درمانی و پیگیری هستند و در 6ماهه اول سال جاری بالغ بر 900 نفر از این افراد تحت معاینات شغلی قرار گرفته اند و 20 مورد بیماریابی شغلی صورت گرفته است که شامل 4 مورد بیماری ناراحتی تنفسی 2 مورد دیابت و 14 مورد ناراحتی اسکلتی عضلانی می باشد. انتظار می رود با هماهنگی بیشتر دستگاه های زیربط میزان امنیت شغلی و سلامت این قشر از فعالان جامعه با آموزش و اطلاع رسانی و مراقبت بیشتر کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار