نظری در حاشیه بازدید از غرفه های آموزش و پرورش فارس در نمایشگاه کتاب:

سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس به همراه سعیدرضا کامرانی، رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس از غرفه های این اداره کل در نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کرد.

کد مطلب: ۴۲۹۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از فارس، محمد نظری در حاشیه این بازدید اظهار داشت: باید اعتراف کرد که سرانه مطالعه در کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی می تواند در ارتقای سرانه مطالعه بسیار موثر باشد.
وی بیان کرد: هر چند بسیاری از مخاطبان و اهل مطالعه به فضای مجازی روی آورده اند که باید آن را هم جزو ساعات مطالعه قرار داد ولی به هر حال کتاب جایگاه خاص خود را دارد و نباید از این وسیله و ابزار آموزشی غافل ماند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: بسیاری از مخاطبان چنین نمایشگاه هایی را فرهنگیان و دانش آموزان تشکیل می دهند که حضور آنان ، رونق خاصی به فضای نمایشگاه می دهد.
این مقام مسئول افزود: حضور 80 ناشر داخلی ،10 ناشر و 20 نمایندگی بین المللی در این رویداد فرهنگی، فرصتی را مهیا نموده تا علاقمندان بتوانند در این محیط فرهنگی اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.
در ادامه سعیدرضا کامرانی ، رییس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی فارس خاطرنشان کرد: کتاب به عنوان یکی از بهترین ابزارها، همواره در خدمت قشر فرهیخته جامعه بوده و وجود نمایشگاه کتاب در شهر فرهنگی شیراز و مرکز فارس فرصتی را برای علاقمندان ایجاد کرده است.
وی افزود: بهتر بود این نمایشگاه در فصل های مختلف سال بر پا می شد، گشایش نمایشگاه کتاب در یک هفته از سال آن هم فقط در مرکز استان ، زمان بسیار کمی برای این رویداد مهم فرهنگی به حساب می آید.
کامرانی در عین حال از حضور انتشاراتی های معتبر در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب قدردانی کرد و ایجاد سالن های تخصصی را به عنوان یک ابتکار قابل توجه، نقطه قوت این نمایشگاه دانست.
در ادامه غلامرضا بلورچیان، مسئول غرفه های آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی فرصتی برای فرهنگیان و به ویژه جامعه دانش آموزی در راستای تقویت سرانه مطالعه است.
وی خاطرنشان کرد: امسال آموزش و پرورش با حضور مستقیم در نمایشگاه و ارائه و معرفی آثار همکاران فرهنگی در نمایشگاه حضور موثرتر و پررنگ تری نسبت به دوره های قبل داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار