معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

حوزه پزشکی 15 درصد کل تولیدات علمی کشور را تولید می کند

خبرگزاری پانا: معاون تحقیقات و فناوری اعلام کرد بیشترین سهم از کل تولیدات علمی كشور در میان تمام گرایش‌های علمی مربوط به علم پزشكی است.

کد مطلب: ۴۲۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بر اساس آخرین نتایج منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Scimago علم پزشكی با 53/14 درصد سهم از كل تولیدات علمی كشور در میان سایر گرایش‌های علوم بیشترین سهم را از کل تولیدات علمی كشور داراست.

مصطفی قانعی افزود: گرایش‌های علمی مهندسی (84/11 درصد)، شیمی (45/8 درصد)، كشاورزی و علوم زیستی (39/8 درصد) و علم مواد (61/7 درصد) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بنا بر این گزارش مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری با اعلام این خبر گفت: علم پزشكی در سال 2012 میلادی با شاخص H برابر با 74، 53/14 درصد از كل تولیدات علمی كشور در كلیه گرایش‌های علوم، 06/1 درصد از كل تولیدات علمی كشورهای جهان در علم‌ پزشكی و 66/22 درصد از كل تولیدات علمی كشورهای منطقه خاورمیانه در علم‌ پزشكی را به خود اختصاص داده است و از لحاظ تعداد مقالات در میان سایر گرایش‌های علمی در رتبه نخست قرار دارد.

وی افزود: بر اساس معیار جهانی انتظار می‌رفت كه گرایش علمی پزشكی بالینی از لحاظ تعداد مقالات در صدر گرایش‌های علوم كشور قرار داشته باشد كه خوشبختانه بر اساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاعات علمی Scimago این مهم هم اكنون محقق گردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار