تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مشکات تا پایان آذرماه

دبیر چهارمین جشنواره مشکات گفت: تاکنون بیش از 300 هزار اثر در سامانه چهارمین جشنواره آموزشی، ترویجی مشکات به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۴۲۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید احمد علوی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد آثار در بین سازمانها و ستادهای تخصصی جشنواره به ترتیب سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سامانه مدیریت شهری 137 بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند. منطقه 5 شهرداری تهران با حدود 70 هزار اثر بیشترین تعداد اثر را در بین مناطق جمع آوری و ثبت کرده است و مناطق 4 و 14 به ترتیب جزء مناطق بعدی هستند که تاکنون بیشترین اثر را در سامانه جشنواره چهارم به ثبت رسانده اند.

وی با بیان اینکه اولین هدف از برگزاری این جشنواره افزایش مشارکت درون سازمانی و جلب مشارکت شهروندان است، افزود: مشکات تلاش می‌کند تا ظرفیت محلات را در اختیار آموزش سازمانها قرار دهد.

علوی با اشاره به اینکه امسال 24 سازمان متقاضی حضور در جشنواره بودند، اضافه کرد: در چهارمین دوره جشنواره مشکات با فعالیت 16 سازمان و کاهش 4 سازمان نسبت به سال گذشته سعی داشتیم زمان بیشتری صرف آموزش شود و مناطق فرصت خوبی برای عمق بخشی به آموزش در اختیار داشته باشند بر همین اساس و با هدف ساماندهی موضوعات آموزش شهروندی هر سازمان دو موضوع را انتخاب و در طول سال روی آن کار و برنامه ریزی می کند.

وی ضمن تشریح کامل چهارمین جشنواره مشکات و تفاوت های آن با دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد امروز داشتن دانش به تنهایی کافی نیست و باید موضوع مورد نظر به باور تبدیل و اصلاح شود تا در رفتار تغییر کند و ما قصد داریم در جشنواره مشکات در مسائل و موضوعات مشخص به این مهم دست یابیم.

علوی با اشاره به اینکه آمارهای سه دوره قبل بیانگر موفقیت مشکات در جلب مشارکت شهروندان است، تصریح کرد: دریافت 177 هزار اثر در اولین دوره از جشنواره مشکات و 461 هزار اثر در دوره دوم و نیز 761 هزار اثر در سال گذشته حکایت از این موضوع دارد.

وی با اعلام اینکه جشنواره آموزشی ترویجی مشکات در محورهای پنج گانه حمل و نقل، سیما و هویت شهری، تکالیف و حقوق شهروندی، محیط زیست شهری و ایمنی شهری برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره در سه گروه سنی کودکان(5-11 سال)، نوجوان(12-17سال ) و بزرگسال(18 سال به بالا) و در قالب های نقاشی، انشاء نویسی، جمله سازی بر اساس تصویر، داستان کوتاه، تصویر برداری، عکاسی حرفه ای، انیمیشن، کاریکاتور و شعر برگزار می شود.

به گفته دبیر جشنواره مشکات اقدامات اجرایی جشنواره مشکات چهارم با شعار "آسمان آبی، زمین پاک" با 32 موضوع از مرداد ماه رسمأ آغاز شده و شهروندان می توانند تا پایان آذر ماه با مراجعه به سامانه اینترنتی این جشنواره به نشانی meshkat.mytehran.ir ثبت نام کنند و یا آثار خود را به نزدیک ترین سرای محلات، محل سکونت خود تحویل دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار