جشنواره ای با طعم شیرینی های سنتی در آستارا

جشنواره شیرینی های سنتی در مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۶۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،مدیر مرکز فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی شیرینی های سنتی شهرستان آستارا گشایش یافته است.
بهبود معاشکار با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه ای آستارا با ارائه مجوزهای قانونی به آموزشگاه های مختلف زمینه های لازم برای تهیه شیرینی ها و غذاهای محلی را فراهم آورده است ، افزود: تنوع موجود در ارائه نان ها و شیرینی های سنتی در شهرستان آستارا باعث شده تا نگاه ویژه ای به ارتقای کیفی این آموزشگاه ها شود.
وی ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﻣﺼﺮف نان ها و شیرینی های ﻣﺤﻠﯽ و ﺑﺎزﮔﺸﺖ آنها ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی اضافه کرد: فراگیری مهارت پخت نان ها و شیرینی های سنتی و همچنین رساندن آن به خط تولید انبوه می تواند فرصتی برای اشتغالزایی بانوان باشد.
وی با بیان اینکه آموزشگاه افق سلامت با مجوز رسمی از فنی و حرفه ای به عنوان تنها مکان ارائه دهنده آموزش های لازم به علاقمندان پخت شیرینی ها و غذاهای محلی در آستارا فعالیت می کند ، ادامه داد: جشنواره موجود حاصل تلاش های کارآموزان این آموزشگاه به مربیگری فاطمه چنگیز پور می باشد.
در این جشنواره از شیوا شرقی ، مریم راسخ کار ، زیبامهر دهستانی و مهرناز کمربسته به پاس ارائه بهترین شیرینی های سنتی تجلیل شد.
نان برنجی ، قطاب ، بیشی و باقلوا از جمله شیرینی های سنتی ارائه شده در این جشنواره بود.
340 نفر هم اینک در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در قالب رشته های لوازم خانگی ، برق ، تراشکاری ، مکانیک ، تاسیسات ، صنعت ساختمان ، صنایع ، بازرگانی و کارآفرینی مشغول مهارت آموزی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار