چهاردهمین کنفراس هیدرولیک ایران در زاهدان آغاز شد

چهاردهمین کنفراس هیدرولیک ایران روز چهارشنبه با حضور محققان، پژوهشگران، معاون وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان در تالار امام رضا(ع) زاهدان آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۴۲۲۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا دبیرعلمی چهاردهمین کنفراس هیدرولیک ایران در نشست آغازین این کنفرانس گفت: هم اینک بحران آب و محیط زیست به صورت یکی از بحث برانگیزترین مسائل مورد نظر دانشمندان، محققان، مشاوران، صنعت گران و دولتمردان کشورهای جهان محسوب می شود.
دکترغلامرضا عزیزیان ادامه داد: در این راستا برگزاری کنفرانس یادشده با اهتمام گروه مهندسی عمران دانشگاه سیستان و بلوچستان، انجمن هیدرولیک ایران و همکاری دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور برنامه ریزی شد.
وی ادامه داد: تجهیزات و روش های اندازه گیری در هیدرولیک، سازه های هیدرولیکی، سامانه های انتقال و توزیع آب، فناوری های نوین در مهندسی هیدرولیک، کاربرد سیستم های اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور در مهندسی هیدرولیک، ماشین های هیدرولیکی، مهندسی رودخانه، هیدروانفورماتیک، هیدرولیک دریا و سواحل، هیدرولیک زیست محیطی از محورهای این کنفراس بحساب می آیند.
وی اظهار داشت: در این کنفراس 350 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی توسط کمیته داوران 112 مقاله به صورت شفاهی و 185 مقاله به صورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.
دبیر علمی چهاردهمین کنفراس هیدرولیک ایران ادامه داد: همچنین در حاشیه این کنفراس ملی میزگردهایی در خصوص تالاب ها(مشکلات و راهکارها)، بررسی و نقد مطالعات علاج بخشی سدگتوند، راهبرد مناسب برای مکان یابی مزارع شترمرغ و ماهی در قفس در سواحل جنوبی و کاهش تبخیر در پیکره های آبی برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در تلاش است با برگزاری این کنفراس با فراهم کردن فرصتی برای تبادل نظر علمی صاحب نظران قدمی کوچک اما بنیادی در راستای تحکیم بنیادهای مدیریت منابع آب پایدار کشور بردارد.
چهاردهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران از امروز 20 آبانماه به مدت سه روز در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز بکار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار