کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد:

روابط اقتصادی و سیاسی با ایران تقویت می شود

کره جنوبی اعلام کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای گسترش و تقویت مناسبات سیاسی و اقتصادی با ایران دریغ نخواهد کرد و شرایط پیش آمده بعد از توافق وین مسیر این همکاریها را هموارتر کرده است.

کد مطلب: ۴۲۰۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، علاقمندی دوباره کره جنوبی به توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران امروز - دوشنبه - با انتشار بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه این کشور و در پایان سفر «یون بیونگ سه» رییس دستگاه دیپلماسی این کشور به تهران مورد تاکید قرار گرفته است.
در بخشی از این بیانیه آمده است که روابط دو کشور دوستانه و خوب بوده و پس از توافق وین فرصت های بیشتری برای تعمیق این مناسبات فراهم شده است.
این بیانیه می افزاید که سفر اخیر «یون بیونگ سه» وزیر خارجه این کشور به ایران که اولین سفر وزیر خارجه این کشور به تهران پس از 13 سال بود، یکی از تازه ترین دستاوردهای مهم در توسعه مناسبات سئول - تهران است.
وزارت خارجه کره با اشاره به دیدار رییس دستگاه دیپلماسی این کشور با دکتر حسن روحانی رییس جمهور و محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی تصریح می کند که اینها به معنای فرصت های نوین برای همکاری های بیشتر دو کشور است.
بیانیه می افزاید، پس از توافق وین و سفر وزیر خارجه کره به تهران ما با یک بخت مسلم و مهم برای گسترش همکاری های دوجانبه با ایران مواجه شده ایم.
بیانیه ادامه می دهد که مقام های ایرانی تاکید کرده اند که از سرمایه گذاری و حضور فزاینده شرکت های کره ای در ایران پس از لغو تحریم ها که بزودی محقق می شود، استقبال می کنند.
وزارت خارجه کره همچنین در بیانیه اش آورده است که سئول می تواند از تجربه ایران در مذاکرات وین برای حل و فصل مساله هسته ای شبه جزیره کره استفاده کرده و به این موضوع خاتمه دهد.
بیانیه تاکید می کند، اگرچه ماهیت این دو مساله با یکدیگر متفاوت است اما ایران با تلاش های خستگی ناپذیر، مذاکراتی طاقت فرسا انجام داد که نهایتا نتیجه بخش بود و آثار مطلوب و مثبت آن هر روز بیشتر می شود.
در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: مقام های کره و ایران بر این اعتقادند که اصولا تسلیحات هسته ای امنیت هیچ رژیمی را تضمین نمی کند .
بیانیه تصریح کرد که تهران می خواهد روابط خود را با سئول در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی از جمله در امور حقوق بشر و مبارزه با تروریسم گسترش دهد.
«یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز شنبه - 16 آبان - سفری یک روزه به تهران داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار