مدرنیزه شدن مرز میان ایران و افغانستان

خبرگزاری پانا: با حضور نمایندگانی از کشور ایران و کشور افغانستان، مقرر شد علائم مرزی میان ایران و افغانستان مدرنیزه شود.

کد مطلب: ۴۱۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این طرح که قرار است در 3 فاز صورت گیرد تجدید ساخت علائم مرزی، تهیه نقشه جدید و عکس برداری هوایی در دستور کار است.

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور در این جلسه با تأکید بر مشترکات زیاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان، تعیین مختصات دقیق مرزی بین دو کشور را موجب افزایش امنیت و دوری از تنش بین دو کشور ایران و افغانستان و در راستای عمق بخشیدن به روابط بین دو کشور عنوان کرد.

امیر محمد نامی افزود: مرزبندی فعلی بین دو کشور مربوط به 103 سال پیش و براساس مختصات نجومی ترسیم شده است که با اراده و خواست دو دولت باید این مرزبندی به روز شود.

محتمر برکی رئیس امور سرحدات و مشاور امنیتی وزارت خارجه افغانستان نیز در این جلسه به روز کردن مختصات مرزی را موجب تحکیم روابط دو جانبه دو کشور دولت و همسایه دانست و افزود: اجرای این طرح سوءتفاهم های پیش آمده در طول نوار مرزی را برطرف خواهد کرد.

رجبعلی شیخ زاده معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز با اشاره به حسن همجواری و رابطه دوستانه دو کشور در طول سالیان متمادی گفت: به روز کردن مختصات مرزی موجب امنیت هر چه بیشتر در دو سوی مرز و بهبود روابط دوستانه دو کشور می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار