مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس در سفر به داراب اعلام کرد:

برنامه ریزی برای انعکاس ظرفیت های شهرستان های فارس در صدا و سیما

مدیر کل صدا و سیما مرکز فارس از برنامه ریزی این مرکز برای انعکاس بیش از پیش قابلیت و ظرفیت های شهرستان های استان در رسانه استانی خبر داد.

کد مطلب: ۴۱۷۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس ، سهرابی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان داراب پس از حضور در گلزار شهدای شهر داراب و ادای احترام به مقام شامخ 550 شهید این شهرستان در دوران دفاع مقدس در جلسات متعدد با مدیران، مسئولان و فعالان اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی این شهرستان دیدار و گفتگو و دفتر خبری این شهرستان را با هدف گسترش فعالیت های رسانه ای این شهرستان به صورت آزمایشی افتتاح کرد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در دیدار با امام جمعه داراب گفت: هر یک از شهرستانهای استان فارس دارای قابلیت منحصر به فرد است و صدا و سیمای مرکز فارس در دوران مدیریت جدید برای انعکاس این قابلیت ها در رسانه ملی برنامه ریزی کرده است.
وی با اشاره به فضای مذهبی استان فارس با وجود حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر، علمای برجسته و عمق باورهای اعتقادی مردم این استان بستر فعالیت رسانه ای در این حوزه را مناسب ارزیابی کرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برای این استان بار مسئولیت رسانه ملی به عنوان گسترده ترین رسانه را بیشتر کرد و برای نمایش این ظرفیت ها در شبکه های ملی برنامه ریزی شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس به انعکاس عزاداری های دهه اول محرم مردم استان فارس در شبکه ملی و بین المللی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: نمایش صحنه دلدادگی مردم متدین فارس به سرور و سالار شهیدان از قاب تلویزیون توجه مخاطبان را جلب کرد و شبکه های مختلف خواهان انعکاس آن از قاب خود بودند.
سهرابی از برنامه ریزی برای ایفای نقش رسانه در توسعه استان و شهرستان فارس خبر داد و افزود: با نمایش ظرفیت های استان و شهرستانها در رسانه زمینه استفاده از آن و سرمایه گذاری افزایش می یابد.
امام جمعه داراب هم در این دیدار به تبیین بخشی از تاریخ سیاسی اجتماعی شهر داراب پس از اسلام پرداخت و گفت: شواهد تاریخی گواهی می دهد که از 400 سال قبل از میلاد حضرت مسیح مدنیت در این شهر وجود داشته است و از سال 26 هجری قمری مردم داراب گرد با اطلاع از پیام دین مبین اسلام بدون جنگ و خونریزی اسلام را پذیرفتند.
حجت الاسلام صادقی علت نامگذاری شهر داراب به عنوان شهر امام حسن مجتبی علیه السلام یادآور شد و گفت: بند چهارم صلح نامه امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه اختصاص خراج 2 میلیون درهمی داراب به این امام برای پرداخت به بازماندگان شهدای جنگ جمل، نهروان و صفین است.
وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: علت انتخاب داراب از میان همه بلاد اسلامی نزدیک بودن این خراج به حلیت عنوان شده است و مردم داراب از گذشته با کشاورزی رزق و روزی حلالی را کسب می کرده اند.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس سپس در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان داراب شرکت کرد.
فرماندار داراب در این نشست از توجه ویژه این رسانه به شهرستان داراب در دوران مدیریت جدید تشکر کرد و گفت: پوشش زنده عزاداری تاسوعاو عاشورای حسینی مردم داراب و جشنواره گل محمدی لایزنگان و انعکاس رسانه ای دیگر رویدادهای این شهرستان موجب توجه مردم این شهرستان شد.
قاسم پور با بیان اینکه رفع نقاط کور و افزایش پوشش سیگنال رسانی دیجیتال را از خواسته های مردم شهرستان داراب از صدا و سیما است؛ افزود: صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی یک مرکز فرهنگی تاثیر گذار است که با انعکاس ظرفیت ها، مسائل و مشکلات مردم و خدمات نظام اسلامی نقش مهمی در توسعه کشور و استان ایفا می کند و شبکه های متنوع این رسانه در پوشش دیجیتال در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله ای موثر محسوب می شود.
وی فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی، اصلاح الگوی مصرف ، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران، اطلاع رسانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، مطالعه کتابخوانی و وقف را اقدام مناسب صدا و سیما دانست و بر افزایش برنامه سازی با این موضوعات تاکید کرد.
فرماندار داراب توجه بیشتر به تبیین ظرفیت های گردشگری، کشاورزی و صنعتی این شهرستان را خواستار شد.
امام جمعه داراب هم در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان فسا به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: کار اصلی صدا و سیما تبلیغ دین مبین اسلام است و رساندن پیام انقلاب اسلامی اساسی ترین رسالت این رسانه است.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به راه اندازی آزمایشی دفتر خبر داراب افزود: با راه اندازی این دفتر انعکاس رویدادها و ظرفیت های این شهرستان بیشتر و سریعتر می شود.
وی نسبت به افزایش تهاجم فرهنگی غرب و افزایش نفوذ شبکه های ماهواره ای هشدار داد و خواستار افزایش سیگنال رسانی دیجیتال در این شهرستان و سیگنال رسانی به 120 روستای داراب شد.
امام جمعه داراب از پوشش زنده عزاداری های مردم داراب در تاسوعا و عاشورای امسال تشکر کرد.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با تاکید بر نقش کلیدی رسانه ملی در توسعه سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور گفت: صدا و سیمای مرکز فارس یک محور اساسی در توسعه استان است با برنامه ریزی دقیق این نقش در استان می تواند پررنگ تر شود.
احمدی اطلاع رسانی دقیق و گسترده صدا و سیما از خدمات نظام اسلامی را زمینه ساز افزایش آگاهی و امیدواری مردم دانست و گفت: این اطلاع رسانی صدا و سیما باعث می شود که مردم متوجه کم کاری ها و تلاش های مسئولان باشند.
وی خواستار انعکاس بیشتر ظرفیت های شهرستان داراب و طرح های آماده سرمایه گذاری این شهرستان در رسانه ملی شد و از افزایش پوشش خبری از رویداد های داراب در خبر صدا و سیمای مرکز فارس تشکر کرد.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی معرفی جاذبه های تاریخی و تفریحی داراب در رسانه و استفاده از ظرفیت های گردشگری را راهکاری موثر برای اشتغال زائی جوانان خواند و گفت: در شرایطی که با بحران خشکسالی تولیدات کشاورزی این شهرستان تهدید شده است توسعه صنعت گردشگری جایگزین کاهش درآمدهای مردم از کشاورزی می تواند باشد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس هم سفر به شهرستان ها را زمینه ساز اطلاع بهتر از ظرفیت ها و توقعات مردم و مسئولان از رسانه ملی خواند و گفت: ظرفیت ها و قابلیت های شهرستانها باید به خوبی در رسانه منعکس شود و مردم استان باید صدا و تصویر خود را بیشتر از رسانه ملی بینند و بشنوند.
سهرابی از برنامه ریزی صدا و سیمای فارس برای انعکاس بیشتر ظرفیت های متنوع شهرستانها در این رسانه خبر داد و افزود: هر جا رسانه حضور داشته باشد رشد و توسعه آن منطقه را به همراه دارد و با نمایش قابلیت ها زمینه حضور سرمایه گذاران هم فراهم می شود.
وی انعکاس خدمات نظام را وظیفه رسانه ملی دانست و گفت: هر گوشه ای که به مردم خدمتی ارائه می شود قابل تقدیر است و در شرایطی که دشمنان با استفاده از ابزار های رسانه ای خود به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند این مسئولیت سنگین تر می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه امروز رسانه ملی در قرارگاه جنگ نرم تنهاست افزود: همه باید در مقابل جنگ نرم دشمن احساس خطر کنند و با شناخت ویژگی های جنگ نرم ، راههای مقابله با آن و آینده پژوهی گام های جلوتر دشمن را بشناسیم و بتوانیم طراحی مناسب کنیم.
مدیر کل صدا وسیمای فارس همچنین با حضور در مرقد آیت اله نسابه به مقام این عالم مبارز ارج نهاد و در دیدار با خانواده شهیدان سعید و عبدالحمید حامدی و نیزشهیدان عبدالمجید و عبدالحمید رستگاربه مقام والای این شهیدان و والدین آنان ادای احترام کرد .
در این دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با اشاره به صبر و ایثار والدین این شهدا و تقدیم دو شهید از یک خانواده اظهار داشت: خداوند متعال به برکت انقلاب اسلامی بهترین افراد را گلچین کرد و فیض شهادت را نصیبشان کرد و خانواده شهدا با تربیت این عزیزان و حفظ ارزش های شهادت الگویی برای جامعه هستند.
سهرابی از خانواده شهدا خواست تا برای توفیق خدمتگذاران رسانه ملی در انتقال اندیشه ها و تبیین راه شهدا به جامعه دعا کنند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس در ادامه در نشست با بخشداران داراب از آنها خواست تا ظرفیت های رسانه ای بخش های چهارگانه داراب را به این رسانه معرفی کنند که در تعامل بیشتر در برنامه های تولید و پخش شده این ظرفیت ها منعکس شود.
سهرابی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر داراب و شهردار این شهر، قرار گرفتن رسانه در کنار مسئولان شهری را موجب کاهش هزینه های شهری دانست و گفت: صدا و سیما با آموزش حقوق شهروندان و آئین شهرنشینی و ارتقا فرهنگ شهروندی در افزایش مشارکت شهروندان موثر است و با این مشارکت هزینه های اداره شهرها هم به نسبت کاهش می یابد.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری با شهرداری داراب از راه اندازی مدیریت امور شهرستانها در صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد و گفت: این مدیریت متولی ارتباط با شهرستانها و پاسخگوی مطالبات آنهاست.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خواستار تهیه پیوست های رسانه ای در کنار تدوین نقشه های راه برنامه ریزی های شهری شد و ادامه داد: ظرفیت رسانه ای باید زمانی استفاده شود که زیرساخت های لازم فراهم شده است و نمی توان بدون توجه به زیر ساخت هایی چون امنیت، محل اقامت و خدمات عمومی برای حضور گردشگران در رسانه تبلیغ کرد.
سهرابی رسانه ملی را متعلق به مردم دانست و یادآور شد: مردم باید خود را از قاب تلویزیونشان ببینند.
ادامه این سفر نشست با فعالان اقتصادی داراب بود که در آن آموزش و ترویج کشاورزی از رسانه ملی، تقویت بخش تعاون با فرهنگسازی برای فعالیت براساس تعاون، معرفی تلاش های خیرین، نمایش قابلیت و انعکاس کمبودهای شهرستان و برنامه سازی برای معرفی جاذبه های تاریخی و تفریحی داراب عمده مطالبات این فعالان از رسانه ملی بود.
مدیرکل صدا و سیما مرکز فارس در این نشست بر در اختیار بودن ظرفیت های رسانه ای استان در کنار فعلان اقتصادی تاکید کرد و تلاش سرمایه گذاران برای اشتغالزایی را حرکتی جهادی و قابل تقدیر دانست.
بازدید از فرستنده رادیویی داراب و کارخانه سیمان داراب آخرین برنامه این سفر یک روزه مدیرکل صدا و سیما به شهرستان داراب بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار