شایع‌ترین بیماری‌ها در مناطق محروم کشور

بیماری های پوستی، گوارشی و فقر موادغذایی از جمله بیماری‌هایی است که افراد ساکن در مناطق کم برخوردار بیشتر به آن مبتلا هستند و ادامه روند درمان بیماران را پزشکان داوطلبی که به این مناطق اعزام می‌شوند، برعهده می‌گیرند.

کد مطلب: ۴۱۴۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، یدالله ولیخانی، پزشک داوطلب 48 ساله جمعیت هلال احمر، از معدود پزشکان عمومی است که همزمان با ورود به دانشگاه شهید بهشتی با جمعیت هلال احمر و فعالیت‌های داوطلبانه این جمعیت آشنا شده و از زمان آغاز اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق کم برخوردار، جمعیت هلال احمر را برای ویزیت و درمان رایگان بیماران روستایی و عشایری همراهی می کرده است.

وی که در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان پزشک داوطلب در جبهه های حق علیه باطل حضور دشته است، هشت سال از عمر خود را در اسارت نیروهای بعثی به سر برده و در اردوگاه اسراء نیز نسبت به درمان هموطنان خود اقدام می کرده است.

ولیخانی برای نخستین بار در قالب کاروان سلامت به روستای دولت آباد از توابع دهاقان اصفهان اعزام می‌شود و در آن اعزام به همراه 12 تن از پزشکان هم دوره خود خدمات درمانی لازم را به هموطنان ارائه می‌دهد.

وی پس از گذشت سال‌ها همکاری داوطلبانه با جمعیت هلال احمر، هنوز هم در ویزیت و درمان رایگان بیماران در مناطق کم برخوردار مشارکت دارد.

بیماری‌های پوستی، گوارشی و فقر موادغذایی از جمله بیماری‌هایی است که افراد ساکن در مناطق کم برخوردار بیشتر به آن مبتلا هستند و ادامه روند درمان بیماران را پزشکان داوطلبی که اعزام می‌شوند، برعهده می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار