آشنایی دانش آموزان زابل با جلوه های تربیتی محرم

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش زابل اظهار داشت: همزمان با ماه محرم دانش آموزان راهکارهای غنا بخشی عزاداری امام حسین(ع)، ترویج و توسعه فرهنگ عاشورا را می آموزند.

کد مطلب: ۴۱۳۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان سیستان و بلوچستان، علی اکبر بزی گفت: در تعامل ایجاد شده با موسسه فرهنگی آیت ا... سیستانی و آموزش و پرورش شهرستان زابل مدارس این شهرستان طبق برنامه تعیین شده به مدت یک هفته در کلاس های آموزشی تخت عنوان پرده خوانی، جلوه های هنری عاشورا، نقاشی عاشورایی، فیلم های آموزنده مخصوص محرم شرکت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش زابل هدف از طرح این برنامه‌ها را آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با سیره و زندگانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هم‌چنین شناخت آنان از قیام خونین عاشورا و الگو قرار دادن ایشان در زندگی دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: از جمله برنامه های اجرایی مدارس در ماه محرم می‌توان به فضاسازی مناسب و سیاهپوش کردن محیط‌های آموزشی، تشکیل هیئات دانش‌آموزی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آمادگی برای اجرای مراسم با محوریت دانش‌آموزان مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، آغاز برنامه‌ها با تلاوت آیات قرآن و اجرای مراسم سوگواری و قرائت زیارت عاشورا در مدارس برپایی نمایشگاه کتاب، عکس و پوستر عاشورایی و برگزاری جلسات و گفتمان‌های دینی در مدارس اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار