یک قطعه کرکس در آستارا به آغوش طبیعت بازگشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: یک قطعه پرنده دال یا همان کرکس گریفون، پس از مداوا صبح امروز (چهارشنبه) به آغوش طبیعت بازگشت.

کد مطلب: ۴۱۳۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،شهروز قلی نژاد گفت: به دنبال بارش شدید باران در روزهای اخیر، یک قطعه کرکس سه ساله در حین پرواز بر اثر برخورد با شاخه های درختان در روستای ویرمونی مصدوم شده بود.
وی با اشاره به اینکه این پرنده مصدوم توسط یکی از دوستداران محیط زیست کشف و تحویل اداره محیط زیست شد ، اضافه کرد: این پرنده که جزو پرندگان در خطر انقراض و حمایت شده است، پس از پنج روز مداوا به آغوش طبیعت بازگشت.
به گفته قلی نژاد، دال یا همان کرکس گریفون یکی از گونه های پنج گونه کرکس است که بومی مناطق کوهستانی ایران محسوب می شود.
وی اضافه کرد: از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواستاریم با توجه به آغاز فصل مهاجرت انواع پرندگان شکاری در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر شده ، آنها را به واحدهای محیط بانی و اداره محیط زیست شهرستان آستارا تحویل دهند.
قلی نژاد با بیان اینکه این هفتمین پرنده ای است که در سه ماه اخیر توسط مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا تیمار می شود ، اظهار کرد : پیش از این سه قطعه جغد ، باکلان و کاکایی ، دو قطعه سارگپه جنگلی و یک قطعه بحری در مرکز اورژانس مداوا شده بودند.
کرکس دارای منقار قوی برگشته و گردن و سر سخت و بال های پهن بزرگ است ، بیشتر در نواحی کوهستانی زندگی می کند.
پنجه های کرکس برخلاف منقار پرقدرتش ضعیف است بطوری که به وسیله پنجه هایش قادر نیست جز طعمه های بسیار کوچک را نگهداری کند و به همین جهت است که بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می کند.
پرواز کرکس آهسته ولی دارای اوج است و در مدت طولانی صورت می گیرد ، قدرت دید این پرنده بسیار زیاد است به گونه ای که از فاصله های دور طعمه های کوچک را به خوبی می بیند و کوچک ترین حرکت از دیدش پنهان نمی ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار