پیشرفت همه جانبه کشور؛

مستلزم نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین نوجوانان و جوانان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در اولین گرد همایی تخصصی مشاوران مدارس پیشرفت همه جانبه کشور را مستلزم نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین نوجوانان و جوانان دانست و بر همکاری دو نهاد مدرسه و خانواده به عنوان مهمترین کانونهای تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۰۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زنجان، اولین گرد همایی تخصصی مشاوران مدارس با حضور موسی رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر ، حمید بهبودی رئیس اداره مشاوره اداره کل استان زنجان، کریم مسگر جماعت معاون پرورشی و تربیت بدنی و علی شیروانی راد کارشناس مشاوره در محل سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان ابهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیر آموزش و پرورش ابهر ضمن گرامیداشت هفته بهداشت روان، هفته پیوند اولیا و مربیان و روز ملی حافظ، یکی از مهمترین سرمایه های هر کشور را مفاخر فرهنگی و ادبی آن کشور برشمرد و خواستار استفاده از ظرفیت های موجود مدارس برای شناساندن مفاخر ادبی، فرهنگی و مذهبی به دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه شد.

رضایی با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری بر لزوم آموزش سبک زندگی اسلامی و ایرانی گفت: امام خمینی(ره) با رهبری کاریزماتیک خود توانست سبک زندگی نوینی را به مردم ایران معرفی نماید که سرشار از اخلاص، معنویت و ارزشهای انسانی و اسلامی بود که برای بازآموزی و باز پروری این تغییرات مثبت باید ارزشها با روشهای آموزشی نوین و به روز به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با شاره به این که در زمینه آسیبهای اجتماعی و ناهنجاریها وضعیت مناسبی نداریم، پیشرفت همه جانبه کشور را مستلزم نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین نوجوانان و جوانان دانست و بر همکاری دو نهاد مدرسه و خانواده به عنوان مهمترین کانونهای تربیت تاکید کرد.

در ادامه حمید بهبودی رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان این که کلید ورود به جامعه و سلامت روان خندیدن است، اظهار داشت: زندگی بدون نشاط و شادابی دانش آموزان را سرخورده و منفعل بار خواهد آورد که در آینده به جز افسردگی نتیجه ای برای جامعه نخواهد داشت.

وی کسب مهارتهای زندگی و توانمند سازی دانش آموزان برای ورود به زندگی واقعی را یکی از ضرورتهای زندگی در عصر کنونی دانست و خواستار همکاری بیشتر مشاوران و عوامل اجرایی مدارس جهت دست یابی به این هدف شد.

بهبودی با تاکید بر لزوم آموزش مدیریت هوش هیجانی و کنترل خشم به دانش آموزان توسط مشاوران در مدارس، افزود: امنیت اجتماعی جامعه در گرو بهداشت و سلامت روانی افراد جامعه است و در این راه آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر و مفید و استفاده از سبک های ارتباطی در مراودات اجتماعی می تواند دست یابی به اهداف سند تحول را تسریع نماید.

وی با تاکید بر نقش خانواده در تثبیت آرامش روانی در جامعه و با اشاره به این که خانواده دارای دو بعد آشکار و پنهان است، تربیت فرزندان متعهد، مسئولیت پذیر و با ایمان را مستلزم حفط آرامش در کانون خانواده توسط ارکان آشکار آن یعنی پدر و مادر دانست.

در پایان شیروانی راد کارشناس مشاوره برنامه های هفته بهداشت روان را ارائه و خواستار استفاده مشاوران از روشهای علمی به روزدر مدارس جهت رفع مشکلات دانش آموزان شد.

/طوماری/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار