پیام رییس‌مجلس به ۴۸ زائر ایرانی آزادشده در سوریه

خبرگزاری پانا: رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی خطاب به ۴۸ زائر آزادشده ایرانی، برای آنها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

کد مطلب: ۴۰۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،" علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی پیامی را خطاب به ۴۸ زائر آزادشده ایرانی در سوریه صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که بحمد الله با پیگیری ها و اقدامات انجام گرفته از سوی نهاد های ذیربط و دستگاه دیپلماسی کشور شما ۴۸ نفر زائر گرامی ربوده شده و در بند نیروهای متخاصم در کشور سوریه پس از نزدیک به حدود ۶ ماه اسارت به میهن خویش بازگشته اید ضمن تبریک به ملت بزرگ ایران و خانواده های صبورتان، امیدوارم همواره موفق و سلامت باشید."

48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه عصر روز چهارشنبه آزاد و تحویل مقامات جمهوری اسلامی ایران شدند. این زائران عصر روز پنج شنبه از طریق فرودگاه مهرآباد تهران با استقبال تعدادی از مسئولان و خانواده هایشان وارد کشور شدند.

48 زائر ایرانی به همراه مترجم راهنمای آنان پانزدهم ماه مبارک رمضان در حالی که عازم حرم حضرت زینب (س) بودند در مسیر فرودگاه دمشق به دست گروه های مسلح ربوده و پس از 159روز اسارت آزاد شدند.
جمهوری اسلامی ایران از زمان ربوده شدن این افراد، رایزنی هایی بسیاری برای آزادی آنان انجام داده است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای ضمن قدردانی از تلاش های کشور دوست و برادر سوریه و مساعدت کشورهای قطر و ترکیه در آزادی این زائران، گروگان گیری زائران ایرانی را اقدامی مغایر با اصول انسانی، مخل امنیت و ثبات منطقه و برخلاف تعاملات مبتنی بر همزیستی مسالمت جویانه دانسته است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار