مرجانه گلچین: آثار برتر جشنواره فیلم ویدیویی یاس الگو شوند

مرجانه گلچین: آثار برتر جشنواره فیلم ویدیویی یاس الگو شوند

مرجانه گلچین، بازیگر سینما و تلویزیون، می‌گوید: جشنواره فیلم ویدیویی یاس می‌تواند با انتخاب بهترین آثار الگویی در اختیار فیلمسازان به ویژه تازه کارها قرار دهد.

کد مطلب: ۴۰۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، گلچین توضیح داد: فیلم‌های ویدیویی به دلیل در دسترس بودن با عموم مردم ارتباط برقرار می‌کند. این نوع آثار به لحاظ اقتصادی برای خانواده‌ها نسبت به سینما به صرفه‌تر است. به راحتی می‌توان با خرید یک دی‌وی‌دی از سوپر مارکت محل فیلم تهیه کرد.

بازیگر «شاهگوش» با بیان این که برای تولید فیلم‌های ویدیویی باید به تکنیک و محتوا توجه جدی داشت، افزود: این فیلم‌ها توسط خانواده‌ها و به دفعات قابل مشاهده است باید در مضمون و محتوای آن دقت کرد.

بازیگر «عروسی خون» با این توضیح که فیلم‌های ویدیویی مانند سینما و تئاتر می‌توانند در بالا بردن یا کاهش سطح سلیقه هنری مردم تاثیر داشته باشند، تصریح کرد: مهم این است که مخاطبان فهیمی داریم و فیلم‌ و سریال‌های کم ارزش با عدم استقبال روبرو می‌شود.

بازیگر «متهم» افزود: یکی از مشکلات شبکه نمایش خانگی که باید حل شود کپی‌برداری از آثار موفق است. بارها از آثار پرفروش کپی شده و چندین اثر شبیه به هم تولید شدند. با شناسایی و حمایت از کارگردان‌هایی که قصد کارکردن جدی و مستمر دارند می‌توان محصولات فرهنگی با کیفیت‌تری وارد شبکه خانگی کرد.

گلچین با بیان این که متاسفانه بازیگران جوان و مستعدی داریم که بیکار می‌مانند و پس از چند سال از گردونه کار خارج می‌شوند، تصریح کرد: خودم سال‌ها است در این عرصه کار می‌کنم چون دغدغه مالی دارم. ولی با این وجود گروه و عواملی که با آن‌ها قرار است کار کنم باید متخصص باشند. برایم مهم نیست که جوان یا میان‌سال باشند فقط باید برای کاری که انجام می‌دهند ارزش قائل باشند.

وی با اشاره به اختصاص جشنواره‌ای به فیلم‌های ویدیویی توضیح داد: هر قدمی که برای کارهای هنری برداشته شود موثر است و نمی‌شود آن را انکار کرد. جشنواره می‌تواند با انتخاب بهترین آثار الگویی در اختیار فیلمسازان به ویژه تازه کارها قرار دهد.

گلچین تاکید کرد: جشنواره‌ فیلم ویدیویی یاس می‌تواند با شناسایی افراد مستعد، بازیگران و کارگردانان نسل‌ جدیدی را تربیت و معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار