رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان به پانا اعلام کرد:

مشارکت دانش آموزان در مدیریت شهری از طریق طرح شهردارمدرسه

رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان گفت : شخصیت بخشیدن و الگو سازی مناسب برای نوجوانان ، تقویت روح همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی ، گسترش نشاط و شور در فعالیتها ی اجتماعی و تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه ی مشارکت جویی دانش آموزان در سطوح مدیریت شهری از اهداف اجرای این طرح است.

کد مطلب: ۴۰۷۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان ، در جهت اجرای طرح شهردار مدرسه و خانواده بین اداره ی کل آموزش وپرورش استان خوزستان ( سازمان دانش آموزی ) و شهرداری کلان شهر اهواز تفاهم نامه ای منعقد شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان خوزستان شخصیت بخشیدن و الگو سازی مناسب برای نوجوانان ، تقویت روح همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی ، گسترش نشاط و شور در فعالیتها ی اجتماعی و تقویت حس مسئولیت پذیری و روحیه ی مشارکت جویی دانش آموزان در سطوح مدیریت شهری را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

علیرضا مسرور با اظهار اینکه سازمان دانش آموزی استان خوزستان جامعه ی آماری وسیعی از دانش آموزان را در اختیار دارد ، افزود : مربیان تشکیلات سازمان دانش آموزی ضمن گذراندن دوره های تخصصی منطقه ای ، استانی و کشوری در مدارس به تربیت دانش آموزان مشغول هستند و ما از این ظرفیت می توانیم برای اجرای این طرح استفاده کنیم .

وی افزود : سال گذشته موفق شدیم با همکاری منابع طبیعی طرح " ایجاد مدارس نهالستان " را اجرایی کنیم که ترویج فرهنگ نهالکاری و حافظت از منابع طبیعی با محوریت استفاده از ظرفیت های دانش آموزان و فرهنگیان از اهداف این طرح بود . در این طرح یکسری از مدارس به صورت پایلوت کار پرورش نهال توسط دانش آموزان را انجام دادند .

رئیس سازمان دانش آموزی خوزستان گفت : در سال تحصیلی جاری برنامه ی سامان دهی و ملبس کردن 40 هزار دانش آموز را به لباس هویت تشکیلات سازمان دانش آموزی در دستور کار داریم و با توجه به اینکه آموزش مهارت های زندگی همچنین ایجاد ، توسعه و حفاظت از فضای سبزنیز جزو سرفصل های آموزشی در سازمان دانش آموزی می باشد، می توانیم همکاری موثری با مدیریت آموزشی شهروندی شهردای استان خوزستان ،در خصوص اجرای بندهای این تفاهم نامه به صورت میدانی و عملیاتی داشته باشیم .

عادل طیبی ، مدیر آموزشی شهروندی معاونت شهرداری اهواز نیز در این نشست گفت:

شهرداری اهواز در نظر دارد طرح شهردار خانواده را برای مدارس ابتدایی ، شهردارمدرسه را برای مدارس متوسطه ی اول و شهریار را در سطح مدارس متوسطه ی دوم و دانشگاه اجرایی کند و بر اساس این تفاهم نامه متعهد می شود که توجیه و تبلیغ طرح برای پرسنل مدرسه ، تامین و تحویل پوسترهای تبلیغاتی طرح شهردار مدرسه ، برگزاری دوره های آموزشی ویژه ی شهرداران مدارس همچنین معرفی کارشناسان توانمند و مجرب جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و دوره های تخصصی در مدارس را به انجام برساند .

طیبی در عین حال اظهار داشت که پرداخت هزینه های برگزاری برنامه های موجود در تقویم طرح از قبیل مسابقات ، همایش ، هدایا و پذیرایی همچنین انجام خدماتی نظیر دیوار نویسی ، تعمیر آب تصفیه کن ، اهدای نهال و پاکسازی مدارس بر عهده ی شهرداری ها می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار