رئیس سازمان فضایی در پاسخ به پانا مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه فضایی در دبیرستان ها/امسال پرتاب ماهواره نداریم

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه امسال پرتاب ماهواره به فضا نداریم عنوان کرد: در هفته فضا که از 12 تا 18 مهرماه برگزار می شود برنامه هایی در سطح مدارس کشور برگزار می شود که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه فضایی در دبیرستان ها،بازدید دانش آموزی، دانشجویی از مرکزفضایی البرز و بازدیددانش آموزی از مرکز آسمان نما است.

کد مطلب: ۴۰۵۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا؛ محسن بهرامی در یک نشست خبری که به مناسبت هفته فضا برگزار شد ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: هفته فضا از سال 1999 در کنفرانسی که در اتریش برگزار شده بود پیشنهاد و از سال 2000 در کشورهای مختلف اجرا می شود تا نقش فناوریهای فضایی در شکل گیری آینده نظام های اجتماعی تبین شوند.
وی افزود: هفته جهانی فضا از فردا 12 تا 18 مهرماه در تهران برگزارمی شود و به این منظور از دانشگاه ها و مراکز زیربط نیز دعوت شده تا در نامگذاری روزهای این هفته مشارکت داشته باشند.
بهرامی با اعلام روزهای جهانی هفته فضا خاطرنشان کرد: روز 12 مهرماه حقوق و دیپلماسی فضایی، 13 مهرماه ماهواره ها وکاوشگرها، 14 مهرماه سنجش از دور و محیط زیست، 15 مهرماه مشارکت های بین‌المللی فضایی، 16 مهرماه نجوم و اکتشافات فضایی، 17 مهرماه فضا در زندگی روزمره و روز 18 مهرماه به عنوان روز پایانی این نمایشگاه فضا و توسعه پایدار نامگذاری شده است.
رئیس سازمان فضایی کشور خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته فضایی اکتشاف نامگذاری شده است.
بهرامی با اشاره به برگزاری برنامه های پیش بینی شده در هفته فضایی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه ها، برنامه های آموزشی و کارگاه های علمی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، پخش فیلم های داستانی و مستند از صدا و سیما و برگزاری نمایشگاه فضایی در دبیرستان ها از جمله این برنامه ها است.
وی ادامه داد: بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مرکز فضایی البرز و بازدید دانش آموزی از مرکز آسمان نما از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته فضایی است.
رئیس سازمان فضایی خاطرنشان کرد: نمایشگاه فضایی امسال با مشارکت وزارت ارتباطات، پژوهشگاه فضایی، دانشگاه های خواجه نصیر، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، سازمان هواشناسی، سازمان نقشه برداری، اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش آموزان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ماهنامه آسمان شب و سازمان هواشناسی کشور برگزار می شود.
سنجش پارازیت ها برعهده سازمان مقررات رادیویی است
بهرامی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه امسال برنامه ای برای پرتاب ماهواره به فضا وجود ندارد عنوان کرد: سنجش پارازیت ها مربوط به نهادهای مختلف است و به طور تخصصی سازمان مقررات رادیویی پایش فرکانس ها را برعهده دارد.
وی در خصوص همکاری ایران و فرانسه و پرتاب ماهواره ملی گفت: این برنامه به نوعی عملیاتی شده و مذاکراتی هم به منظور آن صورت گرفته و در حال بررسی های فنی مذاکرات هستیم.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص برنامه های در دست اقدام در هفته فضایی عنوان کرد: ما ناچار هستیم وقتی برای 30 سال دیگر کشور برنامه ریزی می کنیم کودکان، نوجوانان و دانش آموزان را با مقوله فضا و فضانوردی آشنا کنیم تا بتوان تصویر ذهنی از آن را از کودکی در کودکان نقش ببندیم.
در ادامه این نشست نقاش نیزخاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری بازدیدهای دانش اموزی آشنا شدن اقشار مختلف مردم با فناوری های فضایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار