رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده در گفت وگو با پانا:

جزییات سیاست‌های تنبیهی و تشویقی پزشکان در طرح پزشک خانواده/ افزایش سرانه حقوق پزشکان خانواده

خبرگزاری پانا:رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده از افزایش حقوق پزشکان خانواده خبر داد و گفت: تنبیه و تشویق پزشکان در نظام پزشک خانواده انجام می شود.

کد مطلب: ۴۰۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در دستور کار است، می توان به افزایش حقوق پرداختی به پزشکانی که در این طرح حضور دارند، اشاره کرد.

وی ادامه داد: در برخی از نکات تغییراتی در برنامه پزشک خانواده به وجود آمده است که همگی آن ها در راستای پیشبرد اهداف این طرح بوده و مثبت ارزیابی می شود و قطعا این تغییرات بر سرعت پیشرفت طرح پزشک خانواده تاثیرگذاراست.

رییس ستاد اجرایی پزشک خانواده ابراز کرد: تغییرات و یا اصلاحات پیش آمده در طرح پزشک خانواده ساختار پیچیده ای ندارد و طبق مصوبه دولت می توان بنا به نیاز و ضرورت و نیز اقتضای شرایط، برخی دستورالعمل ها را تغییر داد و اصلاحاتی در برنامه به وجود آورد.

شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم منابع مورد نظر پزشک خانواده به زودی تامین شود و بتوان این برنامه را در سطح گسترده و در بالاترین سطح ارائه خدمات پزشکی و درمانی به اجرا درآورد.

وی تصریح کرد: در این سیستم تنبیه و تشویق پزشکان نیز انجام می‌شود؛ به طوری که میزان پرداختی به پزشک خانواده بین ۸۰ تا ۱۲۰ درصد متفاوت خواهد بود. اگر پزشکی به طور معمولی کار کند ۱۰۰ درصد دریافت خواهد داشت. اگر زیاد خوب کار نکند ۸۰ درصد قرارداد او پرداخت می‌شود و اگر خیلی خوب کار کند ۱۲۰ درصدی پرداختی خواهد داشت. در کل در نسخه ۰۲ برنامه پزشک خانواده، دستمزد پزشک بر اساس عملکرد او پرداخت می‌شود به طوریکه ۴۰ درصد پول پرداختی برای ارزشیابی پزشک در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در نسخه ۰۲ پزشک خانواده بابت تزریق به پزشک پولی پرداخت نمی‌شود. پول تزریق در سرانه پزشک خانواده دیده شده است و به همین خاطر پزشک به دنبال درآمد بیشتر و تزریق بی‌مورد نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار