در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

نیاز کشور به 1000 پایگاه اورژانس/ راه‌اندازی اورژانس روستایی

خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبود نیروی انسانی در پایگاه های اورژانس کشور گفت: در حال حاضر کشور به هزار پایگاه در اورژانس کشور نیاز دارد.

کد مطلب: ۴۰۰۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به اهمیت اورژانس در کشور اظهار داشت: در حال حاضر شبکه اورژانس کشور علاوه بر کمبود پایگاه با کمبود نیروی انسانی و مشکلات معیشتی روبرو است به طوری که هزار پایگاه اورژانس در کشور نیاز داریم.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از طرفی اورژانس کشور و آمبولانس هایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد نیاز به نوسازی دارد که طبق اعلام وزارت بهداشت این مساله طی پنج سال آینده به طور کامل برطرف می شود و اورژانس زمینی نوسازی خواهد شد.


وی با تأکید بر اینکه دولت برای تامین نیروی انسانی شبکه اورژانس باید توجه لازم را داشته باشد، گفت: هزینه تجهیز امکانات اورژانس بسیار بالا است از این رو دولت باید در جهت تجهیز این مراکز تلاش کند.


این نماینده مجلس با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی در کشور خاطرنشان کرد: پایگاه های هوایی اورژانس خیلی اندک هستند و ما برای تکمیل این شبکه باید حداقل 30 آمبولانس هوایی و بالگرد داشته باشیم که بتوانیم اقدامات مفیدی را در زمینه خدمات رسانی به مردم داشته باشیم.


قربانی در پایان همچنین از راه اندازی پایگاه های اورژانس در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد و گفت: پیش از این بدون اینکه در این مناطق پایگاهی وجود داشته باشد، اورژانس کشور خدمات را به این شهرها و روستاها ارائه می کردند اما ایجاد پایگاه های جدید منجر به بهبود سرعت خدمات رسانی در این مناطق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار