جاسازی چوب قاچاق در باغ افراد غیربومی؛ روش جدید قاچاقچیان

خبرگزاری پانا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد گفت: قاچاقچیان چوب در روشی جدید با مخفی کردن چوب‌های قاچاق در باغ افراد غیر بومی که ساکنان آن حضور ندارند، در فرصت مناسب این چوب‌ها را جابه‌جا می‌کنند.

کد مطلب: ۳۹۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قدرت الله کریمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در تازه‌ترین مورد، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی موفق شدند 9 اصله گِرده کاتین درخت توسکا را به حجم 5/1 متر مکعب که در باغی پنهان شده بود شناسایی و ضبط کنند. گِرده کاتین، قطعه‌ای گِرد از تنه یا شاخهٔ درختان به قطر 12 تا 28 سانتی‌متر و به طول 105 تا 300 سانتی‌متر است.

وی تاکید کرد: صاحب این باغ که در خضرآبادِ لَنگا قرار دارد، مقیم تهران است و قاچاقچیان از آن برای انبار موقت چوب‌های قاچاق استفاده می‌کردند.

کریمی اظهار داشت: هم اکنون در حال شناسایی عامل یا عاملان قاچاق این چوب‌ها هستیم و از مردم می‌خواهیم اگر اطلاعاتی در این زمینه دارند با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

وی بیان کرد: درخت توسکا در جنگل‌های هیرکانی، در دو نوع ییلاقی و قشلاقی دیده می‌شود که چوب هر دو نوع آن در نجاری کاربرد زیادی دارد.
حوزه منابع طبیعی عباس آباد با 34 هزار هکتار مساحت دارای 17 هزار هکتار جنگل است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 17 هزار هکتار برآورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار