شیارهای لرزاننده در 12 نقطه و مقطع پرتصادف گلستان اجرا شد

خبرگزاری پانا:مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان گفت: 12 نقطه و مقطع پرتصادف استان به شیارهای لرزاننده طولی و عرضی مجهز شد.

کد مطلب: ۳۹۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،عادل مصدقی افزود: شیارهای لرزاننده از ابزارهای نوین راهداری هستند که با اجرای آن در سطح راه ها، به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئنه و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در مقاطع پرتصادف هشدار می دهد.
وی، میزان منابع مالی هزینه شده برای اجرای این شیارها را 210 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: بزرگراه گرگان - کردکوی و گرگان - آزادشهر و دو نقطه پرتصادف ورودی و خروجی کمربندی علی آباد کتول از جمله راه هایی هستند که به طول دو هزار متر از این ابزار نوین راهداری در مقیاس عرضی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: همچنین در پنج کیلومتر از ورودی مقطع پرتصادف جنگل گلستان و 10 کیلومتر از انتهای این محور شریانی استان به میزان 10 هزار متر از شیارهای طولی استفاده شده است.
مصدقی متذکر شد: در برنامه است که در صورت دستیابی به اهداف مهم راهداری از جمله خود معرف بودن، بخشنده و ایمن شدن راه ها و در نهایت کاهش سرعت ترافیک عبوری و تلفات ناشی از سوانح رانندگی سطح وسیع تری از راه های استان را طی سال های آتی تحت پوشش قرار دهیم.
استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر از راه های کشور را تحت پوشش دارد.
برابر آخرین بررسی های آماری صورت گرفته با دستگاه های متولی تاکنون 85 نقطه و مقطع پرتصادف در استان شناسایی و بر اساس مصوبات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تمام آن ها آشکارسازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار