کارگاه آموزشی ارتقای مهارت های مشاوره ای و درمان گری در تبریز

خبرگزاری پانا:کارگاه آموزشی ارتقای مهارت های مشاوره ای دانشگاه های منطقه دو کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد .

کد مطلب: ۳۹۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این کارگاه با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره دانشگاه ها از جمله بخش های مهم و حساس حوزه دانشجویی هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: این مراکز می توانند در کاهش و درمان اختلالات و مشکلات شایع اضطرابی دانشجویان به ویژه در ایام امتحانات و زمان های حساس نقش مهم و تعیین کننده ای ایفا کنند.
دکتر حسین امامعلی پور در ادامه با اشاره به برخی کاستی ها و مسائل در مراکز مشاوره دانشگاه ها تصریح کرد: این مراکز در دانشگاه ها باید از منظر تامین بودجه و نیروی انسانی تخصصی برای اجرای برنامه ها در طول سال تقویت شوند.
به گفته وی با مجهز شدن این مراکز به دانش روز و تجهیز امکانات می توان بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های موجود در بین دانشجویان را رفع نمود.
شهرام واحدی، رییس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز نیز در این آیین برگزاری چنین کارگاه هایی در دانشگاه ها را در انتقال تجربیات ضروری دانست و افزود: ارتقای مهارت شغلی مشاوران و درمانگران از جمله اهداف اصلی این دوره ها است و شرکت کنندگان مهارت های لازم را در خصوص اختلالات، اضطراب و شیوه های جدید درمان کسب می کنند.
به گفته وی در این دوره شرکت کنندگان با مسایلی چون ویژگی جمعیت شناختی، مروری بر اتیولوژی با تاکید بر دیدگاه شناختی- رفتاری، کاربرد گام به گام ERP، تعریف OCD، شیوع و انواع آن، بنیاد های نظریه رفتار درمانی شناختی پانیک و گذر هراسی، مصاحبه و ارزیابی مشکلات، آموزش و توصیف فیزیولوژی زیرین ترس، پانیک و اضطراب، آموزش تنفس دیافراگمی، تهیه فهرست ترس از برگه های درونی، تهیه سلسله مراتب ترس های گذرهراسانه، بنیادهای نظری رفتار درمانی شناختی اضطراب اجتماعی، آموزش مدل سه سیستمی اضطراب، آموزش تن آرامی پیشرونده، آشنایی با مبانی GAD (مدل بور کوویک)، آموزش شیوه ارزیابی صورت بندی موردی، شناسایی چالش ها و باورها و سوء برداشت های اضطراب زا و آموزش شیوه رویارویی تجسمی با محتوی نگرانی و پیشگیری از رفتارنگرانی، آشنا شدند.
دانشگاه های منطقه دو کشور شامل دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، بناب و مراغه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار