پاشایی:

دور زدن قانون سیستم های اداری را آلوده می کند

خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی خاطر نشان کرد: اگر دور زدن و نا دیده گرفتن قانون و مقرارت رواج پیدا کند سیستم های اداری نیز آلوده می شوند و این مقوله اعتماد را در جامعه از بین می برد.

کد مطلب: ۳۸۹۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،جعفر پاشایی صبح امروز در جمع کارکنان هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری با حضور حصنی مدیر کل دفتر هماهنگی هیئت های رسیدگی به تخلفات در تبریز، گفت: یکی از بزرگترین جهت گیری های دولت تدبیر و امید استقرار عقلانیت و تدبیر در راستای مقابله با تخلفات و آسیبهای اداری بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری بعنوان پناهگاهی برای همکاران در جهت احقاق حقوقشان است تصریح کرد: این مجموعه همواره به جهت ایجاد روابط انسانی مناسب بعنوان یکی از مجموعه های موفق سیستم آموزش و پرورش بوده است.
وی افزود: یکی از شاخص های اصلی توسعه پرداختن به قانونمندی و قانون گرایی است در جامعه ایکه قانون حاکم باشد مردم کاری مخالف هنجارهای جاری جامعه انجام نمی دهند.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر دور زدن و نا دیده گرفتن قانون و مقرارت رواج پیدا کند سیستم های اداری نیز آلوده می شوند و این مقوله اعتماد را در جامعه از بین می برد.
جعفر پاشایی یکی از عوامل فساد اداری از دیدگاه صاحب نظران را ناآگاهی و عدم شناخت کافی از قوانین عنوان کرد و اذعان داشت: گذشته از ناآگاهی عموم از مقررات وجود ابهامات و خلاء قانونی یا امکان تفسیر به رای کردن و همچنین زمینه های رفتاری قانون شکنی و قانون گریزی در سازمانهای اداری از اهم موارد زمینه ساز تخلف هستند.
وی خاطر نشان کرد: وجود شبکه های نامرئی تخلف ، تبعیض های ناعادلانه و فرا قانونی در میان کارکنان، عدم وجود ساز و کار های انگیزش و فقدان شایسته سالاری و همچنین ضعف سنسورهای نظارتی و فقدان نظام بازرسی عملکرد جامع از نکات برجسته زمینه ساز تخلفات مطرح است.
پاشایی اضافه کرد:در سیستم آموزش و پرورش که با انسان و ارتباطات انسانی سرو کار دارد باید رویکردها و تعاملات همراه با انعطاف و توام با احتیاط باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان توجه به کرامت انسانها، منزلت شغلی و اجتماعی را در مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت یک اصل مهم عنوان کرد و اظهار داشت: کوچکترین سهل انگاری در این خصوص موجب انتقال دیدگاه منفی به دانش آموزان و جامعه خواهد بود.
جعفر پاشایی در بخش پایانی سخنانش گفت: پیش بینی، کنترل و پیشگیری و نظارت بر تخلفات می تواند نظام آموزش و پرورش را اثربخش نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار