استاندار مركزی:

افزایش اختیارات استانداران در حوزه های مختلف فرصتی طلایی است

خبرگزاری پانا: استاندار مرکزی گفت: افزایش اختیارات استانداران در حوزه­های مختلف توسط هیات دولت، فرصتی طلایی برای استان است که باید از آن با ظرافت و درایت خاص برای توسعه متوازن و حل مشکلات بخش های مختلف در استان بهره برد.

کد مطلب: ۳۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اکبر شعبانی فرد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی، افزود: استراتژی 5 ساله مطالعات پایه استان مرکزی تهیه شده و مطالعات 10 ساله نیز در این خصوص در حال تدوین است.

وی ادامه داد: باید با اطلاعات هدف گذاری شده و آینده نگر بتوانیم به توسعه متوازن و مناسب شهری و روستایی دست یابیم.

استاندار مركزی اظهار داشت: توجه ویژه به افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس بسیار ضروری و لازم است و باید گفت كه سوخت تمامی مدارس این استان تحت پوشش شبکه گاز طبیعی است و در این زمینه استان مركزی در کشور الگو می باشد.

شعبانی فرد تصریح كرد: از محل صندوق ذخیره ارزی، سهم استان مرکزی در اعتبارات تخصیص شده نوسازی مدارس 87 میلیارد تومان بوده که از این میزان تاکنون 70 میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی بیان داشت: طرح بازسازی و مقاوم سازی تعداد 1851 کلاس درس در استان مرکزی کار بسیار بزرگی است كه برای تکمیل تمامی مدارس مشمول این طرح، همکاری مجدد دولت و مجلس و تخصیص اعتبارات مناسب و مورد نیاز بسیار ضروری است.

استاندار مركزی تأكید كرد: سیاست فعلی دولت بر فروش اموال منقول و غیرمنقول بلااستفاده و سرمایه گذاری آن برای تکمیل طرح های نیمه تمام می باشد كه در این خصوص دستگاه های اجرایی به ویژه بخش های آموزش و سلامت باید از این فرصت برای پیشبرد برنامه ها و تکمیل طرح های نیمه تمام کلیدی خود در استان نهایت بهره برداری را انجام دهند.

شعبانی فرد ابراز داشت: 54 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای در موضوع خشکسالی با سرفصل آب شرب استان مرکزی از محل بند ش ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه کشور ابلاغ شده که باید از طریق 3 دستگاه آب منطقه ای، آبفای شهری و آبفای روستایی هدف گذاری و هزینه شود.

وی اضافه كرد: پروژه های تعریف شده در این بخش باید در چارچوب ضوابط تعریف شده مدیریت بحران باشد و سهم آب عشایری نیز در این اعتبارات لحاظ شو د كه در این خصوص مراقبت دستگاه ها در هزینه کرد اعتبارات خشکسالی بسیار مهم است.

استاندار مركزی همچنین به انجام طرح جامع تفضیلی شهر ساروق اشاره كرد و گفت: در مطالعات انجام شده این طرح، سند توسعه شهری ساروق در افق 10 ساله در نظر گرفته شده است.

شعبانی فرد افزود: در افق 10 ساله این طرح، افزایش مساحت 221 هکتاری شهر به 233 هکتار با رعایت حفظ فضاهای سبز و کاربری زراعی باغات مورد تاکید قرار گرفته است و همچنین در این طرح افزایش فضاهای اداری از هفتاد و هفت صدم هکتار به یک و نود و چهار صدم هکتار، فضاهای مسکونی از 38 هکتار به 89 هکتار، فضاهای آموزشی از یک و هفت دهم به چهار و شش دهم هکتار، فضاهای بهداشتی و درمانی از شش دهم به سه و 9 دهم هکتار، فضاهای مذهبی از چهار و چهار دهم هکتار به دوازده و شش دهم هکتار و همچنین فضاهای ورزشی و تفریحی از هفت دهم به یک و 9 دهم هکتار، پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی فضای کالبدی متوازن برای توسعه شهری ساروق در درازمدت یک ضرورت اساسی است كه در این خصوص بهبود میادین، معابر و کوچه ها، ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، توزیع مناسب فضاهای آموزشی، درمانی و خدماتی، پیش بینی پردیس دانشگاهی و همچنین ایجاد دانشکده قرآنی و قالیبافی، از مسائلی است که باید در طرح جامع تفضیلی شهر ساروق ضروری و مهم تلقی شده و در نظر گرفته شود.

استاندار استان مركزی در پایان اظهار داشت: برنامه جامع پسماند این استان به عنوان یک منشور عملیاتی مناسب در ساماندهی پسماندهای ویژه، خانگی، عفونی و الکترونیکی است و با تصویب این طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بستر بهره مندی از تسهیلات کشوری ساماندهی پسماند مهیا می شو د.

تشکیل کمیته کارشناسی برای توزیع اعتبارات ابلاغی خشکسالی، تعیین تکلیف وضعیت اراضی قطب صنعتی اراک، تصویب برنامه جامع مدیریت پسماند استان مرکزی، تصمیم سازی برای تجمیع ادارات تابعه استانداری و جابه جایی برخی مراكز آموزشی، بهداشتی و درمانی و اجرایی استان، واگذاری حق بهره برداری از مدارس بلا استفاده استان مرکزی و مجوز استقرار شرکت قائم آل نور با استفاده از اختیارات استانداران در شعاع 110 کیلومتری شهر ساوه از مهمترین مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار