معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به پانا خبر داد:

بررسی تخلفات ارزی در کارگروه‌های ستاد/ تعیین فهرست دریافت کنندگان ارز مرجع

خبرگزاری پانا: معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارزبا بیان اینکه کارگروههایی برای بررسی تخلفات ارزی تشکیل شده است از دریافت فهرست افرادی که درفاصله دی 90تا مهر91 ارز دولتی گرفته اند خبرداد.

کد مطلب: ۳۸۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد

مهدی ابویی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، اظهار داشت: برنامه ریزی برای کنترل و برخورد در بازار ارز در دستورکارگروههای ارزی است و بررسی افرادی که با کارت بازرگانی افراد دیگر اقدام به واردات کالا کرده اند، به طور جدی پیگیری می شود .

وی درباره قاچاق ارز نیز گفت : قاچاق ارز به خارج از مرزها بسیار محدود است به این دلیل که فعالیتهای ارزی به صورت حواله و ارتباطی انجام می شود اما به نگهداری، خرید و فروش، معاملات و مبادلات غیر قانونی رسیدگی می شود .

ابویی تصریح کرد: معاملات ارزی در زمانی قاچاق محسوب می شود که اثبات شود افراد ارز نگهداری شده و یا خرید و فروش را به قصد خارج کردن مبادله یا معامله می کنند.

وی افزود: باید پذیرفت که بخشی از مشکلات ارزی کشور ناشی از تحریم و محدودیت‌هایی از این طریق برای ارز به وجود آمده است، اما برخی مسوولان و نمایندگان مجلس نیز بارها اعلام کرده اند که در مدیریت موضوعات ارزی با تشدید تحریم ها مناسب عمل نشده است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه باید از ابتدای سال 90 پرداخت ارز مرجع محدود می شد ،عنوان کرد: در حال حاضر نیز موضوع ارز مرجع و پرداخت آن برای برخی از کالاها که مطرح است .


وی با بیان اینکه چون از اواخر سال 89 به بعد تحریم‌های خارجی تشدید شد، خاطر نشان کرد: باید از ابتدای سال 90 ارز دولتی فقط به کالاهای مشخصی پرداخت می شد تا ارز مرجع به واردات تمامی کالاها از جمله خودرو یا سایر کالاهای لوکس اختصاص نمی یافت .

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر لزوم انجام گروه بندی در مورد کالاها و نحوه تخصیص ارز در با یک مدیریت مناسب ، افزود: اگر این مدیریت صورت می گرفت، شاید بخشی از مشکلاتی که امسال در قالب بحران ارزی به وجود آمد، بسیار محدود می شد .

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه امسال تصمیمات و برنامه های جدیدی توسط همه دستگاه ها در بازار ارز دنبال شده است، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این زمینه با تشکیل یک کمیته ویژه ارز ورود پیدا کرده و این کمیته نیز دارای چند کارگروه است .

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: کارگروه‌های مربوط به واردات خودرو و همچنین واردات کالاهایی که با ارز مرجع وارد می شود و با ارز آزاد فروخته می شود یا عرضه نمی شود، بررسی موضوعات ارزی را در دستور کار قرار داده اند .

ابویی اعلام کرد: اطلاعات افرادی که از اول دی ماه سال 90 تا اول مهرماه سال جاری ارز دولتی دریافت کرده اند از بانک دریافت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار