رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

ارتقای جایگاه محیط زیست از اولویت های دولت یازدهم است

خبرگزاری پانا:رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ارتقای جایگاه محیط زیست از اولویت های دولت یازدهم است و در این راستا تشکیل اتاق فکر دانشگاه ها، استفاده از ظرفیت های علمی و کارشناسی در کانون های رشد علمی و اجرایی، از برنامه های مهم محیط زیست در سطح کشور است.

کد مطلب: ۳۸۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، دکتر معصومه ابتکار در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در دیدار با کارکنان اداره کل محیط زیست استان مرکزی، افزود: بحران محیط زیست یک بحران فرهنگی و اجتماعی است که با مشارکت هدفمند تمامی بخش های دولتی و خصوصی و گفتمان مؤثر در عرصه مردمی قابل حل است.

وی ادامه داد: هوشمند سازی اطلاعات و پایش های زیست محیطی به عنوان راهبردهای زیرساختی زندگی سالم و فراهم سازی شرایط آسان در توسعه پایدار به عنوان نیاز کشور احساس می شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم برنامه های مؤثری را برای رفع مشکلات معیشتی و ساختارهای راکد کارشناسی در حوزه محیط زیست در دستور کار دارد، اظهار داشت: وجود نواقص در حوزه نیروی انسانی و امکانات در عرصه محیط زیست کشور انکار ناپذیر است و راهبردهای اصولی با شکل گیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و استفاده از تمامی ظرفیت های بخش ها مختلف دولت در حل این مشکلات به کار گرفته شده است.

ابتکار بیان کرد: ارتقای جایگاه و توجه به محیط بانان به عنوان یکی از رسته های شغلی سخت و مهم در عرصه محیط زیست از سوی این سازمان در سطح دولت و رسانه ها در جریان است.

وی ابراز داشت: استخدام و تبدیل وضعیت 450 محیط بان و پیش بینی برنامه های آموزش شاغلان در این حوزه، از برنامه ها و اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه کرد: مطابق قانون برنامه پنجم توسعه، هر اقدام عمرانی در کشور باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و توجه به محیط زیست در هر فعالیتی به عنوان پیش نیاز دیده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار