گزارش روز/

از دریای خزر تا خلیج فارس/ پروژه افتتاح شد اما کارگران مشغول کارند

خبرگزاری پانا: اعتراض به ورزشگاه غدیر حالا از علی دایی به دراگان اسکوچیچ کشیده و سرمربی کروات فولاد این ورزشگاه را برای کاشت برنج مناسب می داند.

کد مطلب: ۳۸۰۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، 25 اسفند ماه 1390 و درست در روزهایی که بحث نامزد شدن ایران برای برگزاری جام ملتهای آسیا مطرح بود ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز پس از 17 سال توسط محمود احمدی نژاد افتتاح شد هم برزیل فوتبال ایران صاحب ورزشگاهی مدرن و بزرگ شود و هم برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی قاره کهن امتیازی کسب کنیم.

بنابر اصلی که در بیشتر پروژه ها طی هشت سال مدیریت دولت احمدی نژاد نشان داده شد در اوایل همه چیز خوب و بر وفق مراد مدیران ورزشی وقت پیش می رفت اما مرور زمان نکاتی دیگر را در باب ورزشگاه تازه خوزستانی ها نشان داد. زمزمه ها و گلایه ها از زمین ورزشگاه آرام آرام شروع شد تا هفته دوم از فصل چهاردهم لیگ برتر علی دایی به گلایه از این زمین پرداخت و در نهایت چند وقتی غدیر تعطیل و به دست مرمت گران سپرده شد.

حالا فصل جدید فوتبال ایران هم تنها یک هفته از آغازش می گذرد و اینبار ورزشگاه غدیر با نوعی رکورد شکنی از همان هفته اول صدای تیم ها را در آورده و کار را به جایی رسانده که دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات فولادی ها ورزشگاه اول شهرش را برای برنج کاری مناسب دانسته است نه فوتبال!

و حالا در این میان رئیس محترم هیئت فوتبال استان خوزستان زمین چمن فعلی را بهتر از سال قبل می داند و از مشقت ها برای نگه داری این زمین سخن می گوید و با ابتکاری محیر العقول می گوید: در این هوایی كه تخم‌مرغ روی زمین پخته می شود، چه انتظاری میتوان از زمین چمن داشت؟!

طالقانی در حالی تمام معضلات را به سمت آب و هوای جنوب سوق می دهد که شاید به او باید یادآور شد که اوضاع جوی در تمامی شهرهای مجاور خلیج فارس به همین نحو است اما در کشورهایی چون قطر، امارات و عربستان خبری از چنین زمین هایی نیست و گرما تاثیری در چمن ندارد.

خورشیدی که بر ساحل جنوبی خلیج فارس می تابد همان خورشیدی است که خوزستان ایران را داغ و سوزان می کند و رطوبت هوا همان رطوبت خوزستان است اما تفاوت در بحث ورزشگاه سازی تنها به یک مورد مورد خلاصه می شود. آنها در کنار پول صبر دارند و به دنبال بهترین ها هستند؛ اما در ایران و در بیشتر پروژه های دولت محمود احمدی نژاد پول هست و چه بسا بسیار بیشتر از مشابه های انجام شده در کشورهای همسایه هزینه شود اما سوء مدیریت و ساخت غیر مهندسی ناشی از سپردن کار به غیر کاردان ها این اوضاع را به وجود آورده است.

شاید غدیر اهواز هم باید به سرنوشت پروژه باند چهار آزاد راه تهران - شمال دچار شود و از مدیریت اعلا، پروژه کلنگ زن و روبان قیچی کن دولت قبل هزینه هایی چه بسا بیشتر از هزینه اولیه برای دولت حسن روحانی باقی بماند و با ورود کاردان ها خطاهای انجام شده در پروژه ها ترمیم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار