در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

فعالیت غیرقانونی داروخانه‌های استیجاری/ الزام حضور داروساز در داروخانه

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص موضوع مطرح شده درباره فعالیت داروخانه های استیجاری گفت: این مساله را می توان چالشی جدید در حوزه سلامت دانست که فعالیت این داروخانه ها غیرقانونی است.

کد مطلب: ۳۷۹۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به گزارش های مطرح شده درباره تخلفات برخی داروخانه ها اظهار داشت: متأسفانه تعداد اندکی از داروخانه ها در سطح تهران توسط مالکان آن ها اجاره داده شده که این مساله خلاف قانون است. در واقع اجاره دادن داروخانه خلاف قوانین و ضوابط بوده و جرم محسوب می ‌شود.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وجود دکتر داروساز در داروخانه الزامی است و داروخانه ها نمی توانند طبق قانون بدون حضور دکتر فعالیت کنند ضمن اینکه بیماران حق دارند که با دکتر داروساز مشورت کنند و این خدمات توسط دکتر به آن ها ارائه شود اما اگر داروخانه ای استیجاری باشد این اتفاق رخ نمی دهد.


وی ادامه داد: متأسفانه اشتباهاتی که در داروخانه ها رخ می دهد کم نیست و مسئولان حوزه سلامت باید مد نظر داشته باشند مردمی که به داروخانه ها دسترسی ندارند اگر اشتباهی رخ دهد آن ها چه باید بکنند.


فتاحی با بیان اینکه داروساز، بیمار و پزشک هر کدام نقش مهمی در حوزه سلامت و درمان ایفا می کنند، گفت: اگر هر کدام از این بخش ها با مشکل مواجه شود، نظام سلامت آسیب می بیند. بنابراین مسئولان سازمان غذا و دارو باید نظارت خود را در چگونگی فعالیت داروخانه‌ های استیجاری اعمال کند تا از این تخلفات جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار