محمد سلیمی جهرمی :

10 تا 15 درصد از نیروها متناسب با نیاز آموزش و پرورش ساماندهی نشده اند

خبرگزاری پانا : رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ساماندهی نیروهایی که متناسب با نیاز آموزش و پرورش فعالیت می کنند باید طبق دستورالعمل ابلاغی به استان ها برنامه ریزی صورت گیرد.

کد مطلب: ۳۷۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمدسلیمی جهرمی در حاشیه اجلاس سی و دومین گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: عدم توازن نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش یکی از مشکلات اولویت دار است.


وی ادامه داد: عدم توازن نیرو در جنسیت دوره تحصیلی و رشته تحصیلی باعث عدم تعادل بیشتر در وزارت آموزش و پرورش شده است.

رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عدم توازن نیروی انسانی در قسمت جنسیت در خانم ها بیشتر از آقایان است گفت: با این شرط که تغییر نیاز از ویژگیهای تحول در آموزش و پرورش است باید مشکل نیروی انسانی حل شود.

سلیمی جهرمی اظهار کرد: برای ساماندهی نیروها برنامه ریزی صورت گرفته است بین 10 تا 15 درصد از نیروها متناسب با نیاز آموزش و پرورش ساماندهی نشده اند در حالیکه در دستورالعمل استان ها بحث ساماندهی تاکید شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته 10 هزار کلاس درس مطابق با نیاز جدید دانش آموزان و فرهنگیان ساماندهی همچنین در سیستم بکفا اجازه استفاده از نیروهای حق التدریس داده شد. در این راستا باید نیروهای مازاد به تفکیک جنسیت و گروه درسی در سیستم بکفا بررسی شود.

سلیمی جهرمی با بیان اینکه رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش بهره وری حداکثری از نیروی انسانی موجود است افزود: پس از بازنشسته شدن نیروها نیروی انسانی جدیدی به سیستم آموزش و پرورش وارد نشده و اکنون برای نیروهای حق التدریس 300 هزارساعت کلاس آموزش برگزار کردیم.

رئیس مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال آینده عدم ورود نیروی انسانی برای سیستم بکفا و کاهش میزان حق التدریسی ها را در برنامه دفتر داریم همچنین 30 هزار نیروی انسانی که در سیستم کسری ساعت دارند موظف هستند برای افزایش بهره وری در آموزش و پرورش فعالیت کنند.

وی در پایان به تمرکز بر دو آموزش کوتاه مدت تاکید کرد و گفت: این آموزشها برای معلمانی که مقرر به تدریس کتب جدیدالتالیف در پایه نهم و پنجم هستند صورت می گیرد همچنین آموزش معلمانی که به دلیل جا به جایی در وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند زیر نظر مرکز نیروی انسانی آموزش داده می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار