تجلیل از برگزیدگان جشنواره درس پژوهی

خبرگزاری پانا:معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان از تجلیل 60 آموزگار دوره ابتدایی برگزیده جشنواره درس پژوهی در مشهد مقدس خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۷۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا،حمید موذن زاده گفت :آنچه در امر پژوهش قابل توجه می باشد این است که با توجه به دشواری و سختی کار پژوهشگر لذت بردن از ثمره کار بسیار مهم است و اگر پژوهشگر ازنتیجه ی کار خود لذت ببرد طبعا این دشواریها را به جان ودل می خرد و این امر امروزه باید در کلاس درس اتفاق بیفتد . اگر دانش آموز هم در میان رنج وسختی درس خواندن خود احساس لذت کند طبیعی است که این دشواری را به راحتی تحمل کرده و با رغبت از آن استقبال می کند چنانچه در آغاز ورود به مدرسه و در پایه های اول و دوم و سوم ابتدایی اینگونه لذت و شوق دانش آموزان از یادگیری کاملا مشهود است اما از سالهای بعد این اتفاق کمتر می افتد و این معلمین هستند که باید این لذت را در دانش آموزان ایجاد کنند .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در فعالیت های مدرسه ای اظهار داشت: باید کارهای پژوهشی معلمان به درون کلاس های درس تعمیم داده شود .
حمید موذن زاده با مهم خواندن درس پژوهی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: انگیزه و لذت پژوهش باید در معلمان ایجاد شود .
وی ایجاد زمینه برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه معلمان، ارتقا انگیزه معلمان در مطالعه تخصصی برای توسعه دانش حرفه ای، تسهیل شرایط یادگیری و سازمان یادگیرنده با گسترش فرهنگ یادگیری و ارتقا دیدگاه معلمان در بهره گیری از روش های علمی در بررسی پدیده های آموزشی و یاد گیری کلاس را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره درس پژوهی در مدارس ابتدایی برشمرد .

همچنین حسینی نسب رئیس تکنولوژی و گروههای آموزش ابتدایی اعلام نمود : 203 طرح درس پژوهی از 64 مدرسه دوره ابتدایی استان کرمان با فعالیت پژوهشی 826 آموزگار به مرحله استانی جشنواره درس پژوهی راه یافته اند .
وی افزود: 10 طرح برتر مربوط به 76 معلم ابتدایی و کارشناس دراین جشنواره به عنوان طرح های برتروکارشناسان فعال انتخاب شدند که مراسم تجلیل از آنها در مشهد مقدس برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار