مراسم سالگرد ارتحال آیت الله شب زنده دار امشب در قم برگزار می شود

خبرکزاری پانا: مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حسین شب زنده دار جهرمی از اساتید و علمای برجسته حوزه علمیه قم امشب –هفتم مرداد- در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۷۷۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حسین شب زنده دار از اساتید و علمای برجسته حوزه علمیه قم با حضور مردم و علما و فضلای حوزه علمیه قم امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

آیت الله شب زنده دار از استادان برجسته حوزه علمیه قم به شمار می رود و سابقة تدریس حوزوی ایشان به چهل سال می رسد؛ بیشتر تدریس او در قم طی چند دوره شامل مباحث فقهی و اصولی از «لمعتین»، «مکاسب»، «قوانین الاصول» و «اصول الفقه» برای طلاّب داوطلب در مساجد اعظم، امام حسن عسکری (ع)، مسجد نو و مدارس حقانی، رضویه، گلپایگانی و بحث نفسیر و اخلاق در مدرسه فیضیه و مسجد حضرت معصومه (ع) به صورت آزاد و عمومی بود.
وی در تدریس بیانی شیرین و شیوا داشت و برای تفهیم و انتقال درست مطالب به مخاطبان از الفاظ و قالبهای ساده استفاده می نمود؛ از امثال و نمونه ها نیز بهره می گرفت و موقع پاسخ دادن به پرسشهای درسی و حل مشکلات علمی، تحمل به خرج می داد و با جوابی درخور، سؤال کننده را قانع می کرد.
آیت الله شب زنده دار علاوه بر آنکه در سالهای دفاع مقدس به جبهه ها می رفت و برای رزمندگان سخن می گفت، هرگاه با آنان دیدار داشت، دست و صورت و حتی پوتین آنان را می بوسید و می گفت من بر این بوسه ام افتخار می کنم. دست و روی مبلغان اسلام را نیز وقتی از تبلیغ باز می گشتند، می بوسید…
شاگردانی مانند آیات و حجج اسلام قربانعلی دری نجف آبادی، شیخ محمدجعفر امامی، محمدجواد فاضل، مهدی شب زنده دار، سید حسن طاهری خرم‌آبادی، حجت الله ساکی خرم‌آبادی، علی کریمی جهرمی، شیخ حسین کرمانی، سید جمال‌الدین دین‌پرور و محمدمهدی موحدی کرمانی از محضر این عالم ربانی استفاده کردند.
وی روز 4 مرداد 93 در سن 85 سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت و پس از تشییع در حرم فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.
آیت الله شب زنده دار ابوالزوجه صدرالدین افتخاری از نخبگان فرهنگی بازنشسته استان قم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار