استاندار آذربایجان شرقی:

طرح آبرسانی به دشت تبریز نیازمند فاینانس است

خبرگزاری پانا:استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سفر استانی هیات دولت به استان مجوز استفاده از 800 میلیون یورو اعتبار فاینانس برای طرح آبرسانی به دشت تبریز از رود ارس تصویب شد که امیدواریم با توجه به بحث توافق هسته‌ای، بتوانیم به شکل مطلوب از این اعتبار استفاده کنیم.

کد مطلب: ۳۷۶۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این که واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام یک کار ضروری و حتمی است، افزود: اتمام این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه‌ها سبب نارضایتی مردم و بی‌ارزش شدن پروژه در نزد آنها می‌شود.

وی با اشاره به این که واگذاری پروژه‌ها در واقع کمک به رونق اقتصادی و عمرانی است، گفت: دستگاه‌ها باید بدون تعصب و با قصد قربت، پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار و از این طریق باری از روی دوش دولت کم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه‌هایی که با درصد پیشرفت جزیی به حال خود رها شده‌اند، گفت: باقی ماندن این پروژه‌ها در وضعیت فعلی هیچ حسنی ندارد و باید با دادن امتیازهایی، بخش خصوصی را تشویق کنیم که در اجرای این پروژه‌ها به دولت کمک کند.

وی افزود: دولت باید پروژه‌هایی را اجرا کند که ناچار از اجرای آنهاست و صرفه اقتصادی یا جذبه‌ای برای بخش خصوصی ندارد.

جبارزاده بر استفاده از ظرفیت‌ها و مجوزهای قانون بودجه کل کشور در این زمینه تاکید کرد و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از دغدغه‌های ذهنی دولت است و بر این اساس یکی از معیارهای ارزیابی مدیران دولت، میزان تلاش آنها در واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌های غیردولتی است.

وی با اشاره به این که صدها پروژه نیمه‌تمام قابل واگذاری در استان داریم، افزود: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها باید تا پایان امسال تعیین تکلیف شوند و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص با جدیت عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تشکیل جلسات فوق‌العاده شورای برنامه‌ریزی برای بررسی این موضوع شد و تاکید کرد: این تصمیم یک تصمیم جمعی است و ما مدیران خود را در این خصوص تنها نمی‌گذاریم.
در بخش دیگری از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، عملکرد شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در اجرای سند تدبیر توسعه کارگروه تخصصی آب بررسی شد.

استاندار آذربایجان شرقی پس از ارایه گزارش عملکرد این شرکت، اقدامات انجام شده را با توجه به این که اجرای سند تدبیر توسعه از ابتدای سال جاری آغاز شده، قابل قبول خواند و گفت: امیدواریم این عملکرد، الگوی بقیه دستگاه‌های استان باشد.

جبارزاده تاکید کرد: تمام هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه اهمیت دارند و نباید به خاطر تمرکز بر روی یکی از آنها، از هسته‌های دیگر غافل شد.

وی در خصوص طرح آبرسانی به دشت تبریز از رودخانه ارس که یکی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه کارگروه آب است، گفت: در سفر استانی هیات دولت به استان مجوز استفاده از 800 میلیون یورو اعتبار فاینانس برای این طرح تصویب شد که امیدواریم با توجه به بحث توافق هسته‌ای، بتوانیم به شکل مطلوب از این اعتبار استفاده کنیم.

دکتر جبارزاده با بیان این که تسریع در تصویب این طرح در شورای اقتصاد را از هیات دولت خواسته‌ایم، گفت: امیدواریم با تصویب این طرح هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

وی همچنین از تصویب 35 میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب سد کلقان به بستان‌آباد در سال 94 خبر داد و گفت: اخیرا 17 میلیارد تومان از اعتبار تخصیص یافته است.

بررسی گزارش پیشرفت سند تدبیر توسعه شهرستان اهر از دیگر دستورات جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود که توسط فرماندار اهر ارایه شد.

استاندار آذربایجان شرقی پس از ارایه این گزارش بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اهر به ویژه سد ستارخان تاکید کرد و خواستار رفع موانع قانونی آن شد.

ابلاغ 235 میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی

جبارزاده همچنین دربخش دیگری از این جلسه مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان را فوق‌العاده باارزش خواند و ضمن تقدیر از توجه دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در جریان این سفر 1100 میلیارد تومان برای پروژه‌های نیمه‌تمام استان تخصیص یافت که 529 میلیارد تومان سهم سال 94 بود.

وی افزود: 235 میلیارد تومان از این اعتبار از سوی دولت ابلاغ شده است که امیدواریم با تلاش و همت و نظارت دستگاه‌های اجرایی، به نحو احسن از این اعتبار در جهت پیشرفت پروژه‌ها استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که یکی از ایرادهای کار ما این است که نمی‌توانیم فعالیت‌های خود را به صورت مطلوب منعکس کنیم، وی خواستار بهره‌گیری مدیران از ظرفیت‌های رسانه‌ای دولت از جمله روزنامه ایران شد و گفت: مدیران استان باید کارهای خود را از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به اطلاع مردم برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار