استانداراردبیل :

طرح جامع برای 21 هکتار از اراضی فندقلوی نمین تهیه می شود

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل از تهیه طرح جامع برای 21 هکتار از اراضی فندقلوی شهرستان نمین با مشارکت مشاوران ملی و بین المللی خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۵۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش درجریان بازدید از زیرساخت های ورزشی و گردشگری منطقه توریستی و جنگلی فندقلوی نمین گفت: تهیه و اجرای این طرح می تواند فندقلو را از حالت سرگردان خارج کرده و به سمت و سوی توسعه ، سود آوری و تبدیل شدن به محلی اقتصادی برای جلب سرمایه های گردشگران خارجی و داخلی سوق دهد.

وی افزود: تمامی عملیات مد نظر در این راستا باید به صورت حساب شده و کارشناسی صورت پذیرد تا از هدف اصلی این طرح دور نشویم.

استاندار اردبیل وضعیت موجود منطقه فندقلو را بدترین وضعیت ممکن توصیف کرد و گفت: پراکندگی خودروهای مسافران و میهمان در هرکجای این طبیعت بکر و خدادادی و آتش های افروخته شده در جایجای آن برای پخت کباب ، ضربه ای مهلک به پیکره این مجموعه بی بدیل است که به بهانه ایجاد زمینه های تفریح و گردش فراهم شده است.

خدابخش اضافه کرد: تامین زیرساخت های گردشگری در این منطقه ، تنها از عهده بخش خصوصی برمی آید و شهرداری نمین در این زمینه می تواند از اولویت خاصی برای سرمایه گذاری و بهره مندی از سود حاصل از آن برخوردار باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز از انجام حصارکشی و ساماندهی پیست اسکی روی چمن منطقه فندقلو تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت خیرین و کمک های مردمی به زودی این پیست به یک پیست بین المللی برای برگزاری مسابقات اسکی تبدیل خواهد شد.

ایوب بهتاج افزود: هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی استان در این مورد به عمل آمده است و بازسازی و تعمیرات ساختمان این پیست هم آغاز شده و ظرف یک ماه آتی به پایان می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار