دبیرخانه کارگر خراسان شمالی در گفت و گو با پانا:

خانه کارگر در راستای ایفای حقوق کارگران تشکیل شده است

خبرگزاری پانا: دبیرخانه کارگر خراسان شمالی گفت: هدف از تشکیل خانه کارگر در راستای ایفاء حقوق کارگران تشکیل شده است.

کد مطلب: ۳۷۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد هدایتی در گفت و گوبا خبرنگار پانا افزود: خانه کارگر استان خراسان شمالی در حدود 10 سال است که پا به عرصه فعالیت وخدمت به جامعه کارگری نهاده است.

وی از عمده فعالیت تشکیل این نهاد،هماهنگی با تشکلهای کارگری عنوان کرد و افزود:آموزشهایی به صورت رایگان به کارگران و خانواده های آنان در راستای بالابردن سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی داده می شود.

دبیرخانه کارگر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه، مشاوره به صورت رایگان در جهت رفاه و آسایش خانواده های کارگران شکل گرفته گفت: در خانه کارگر استان، کلاسهای آموزشی از جمله کامپیوتر، حسابداری، زبان ، گلیم بافی، خیاطی و .... برای اعضاء خانواده کارگران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ،خانه کارگر به عنوان خادمین در خدمت مردم است به صورت غیردولتی و مطلق به خود کارگران است افزود: 26هزار نفر در خانه کارگر خراسان شمالی عضو هستند.

هدایتی،در ادامه ، ایجاد اشتغال را یکی از دغدغه های این نهاد عنوان کرد و افزود: بحث اشتغال بیشتر در راستای حمایت از کارگران و امنیت شغلی آنان است.

دبیرخانه کارگر استان با بیان اینکه ، امروز با توجه به بازار عرضه و تقاضا ، شکافی در بازار کار ایجاد شده و بیشتر تحصیل کرده ها ، بیکار هستند اظهارداشت: با اشتغال پایدار و صنعتی کردن اقتصاد ، استان خراسان شمالی در سنوات گذشته در ردیف استان کمتر توسعه یافته قرارگرفته وهنوز به جایگاه اصلی نرسیده است.

هدایتی افزود: امید است با همت مدیران و مسئولان استان در راستای صنعتی کردن مشاغل پایدار و تشویق کارگران، قدمهای مثبتی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار