از ۱۸ مردادماه نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی به صحنه می رود

شهره سلطانی: دلم برای دیدن خودم در قاب تلویزیون یا سینما تنگ شده است

خبرگزاری پانا: شهره سلطانی که از 18 مردادماه نمایش «پینوکیا» را به کارگردانی خود به روی صحنه می برد، گفت: فعلا منتظرم این نمایش را به نتیجه برسانم ولی دلم به شدت برای بازی در تلیوزیون یا سینما و دیدن خود از این قاب تنگ شده است.

کد مطلب: ۳۷۳۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

شهره سلطانی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون که قرار است نمایش «پینوکیا» را به کارگردانی خود به روی صحنه ببرد، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: همیشه یکی از علایقم در زندگی کتاب خریدن و خواندن نمایشنامه بوده است، یک سال و نیم قبل نمایشنامه «پینوکیا» نوشته استفانو بننی را خواندم و از همان زمان تصمیم گرفتم با الهام از آن نمایشی را روی صحنه ببرم.

وی افزود: تا به آن روز کتاب دیگری از این نویسنده را نخوانده بودم ولی به محض رویارویی با آن نمایشنامه متوجه شدم معیارهایی دارد که با ذهنیات من همخوانی دارد. «پینوکیا» که براساس قصه پینوکیو نوشته شده بود حس نوستالوژی زیبایی داشت که با انیمیشن و کارتونی که در دوران کودکی از آن دیده بودیم رابطه خوبی برقرار می کرد از اینرو خواستم آن را با فاکتورهایی که در ذهن خودم وجود دارد در قالب یک نمایش به اجرا درآورم.

این بازیگر تصریح کرد: من ابتدا متن دیگری را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر ارائه داده بودم ولی بعد از جلسات و نشستی که با کارگردانان و آقای سرسنگی داشتیم متوجه شدم برای اجرای ما با سالن استاد نظرزاده کرمانی موافقت شده است به این خاطر متن نمایشنامه را عوض کردم چون دیدم که این نمایشنامه برای این سالن مناسب تر است.
وی با اشاره به اینکه شروع کار بر روی نمایشنامه «پینوکیا» از اسفندماه آغاز شد، بیان کرد: پس از مشخص شدن سالن من متن را انتخاب کردم و برای دراماتوری آن با آقای حمیدرضا نعیمی صحبت کردیم، مسیر طی شد تا به اینجا که کار آماده نمایش شده است. آقای نعیمی تغییراتی را در نمایشنامه ایجاد کرد و نگاه من به کار اضافه شد و تعاملی میان ما شکل گرفت که با قلم خوب ایشان کار به خوبی پیش رفت.
سلطانی درخصوص بازیگران و دیگر عوامل این نمایش تصریح کرد: پرستو گلستانی، صادق ملکی، محمد نادری، پوریا رحیمی سام، بهروز پناهنده از بازیگران و سعید حسنلو طراح صحنه، سمانه احمدی مطلق طراح لباس، حسن ضروری آهنگساز، الهه بخشی طراح حرکت، محمد مساوات طراح پوستر و بروشور، حسین ایرجی دستیار کارگردان و برنامه ریز، بهزاد اسحاقی و تارا حیدری گروه کارگردانی، رضا ملکی عکاس و پیمان یاحقی مشاور رسانه ای کار هستند. همان طور که گفتم حمیدرضا نعیمی نیز به عنوان دراماتورژ با ما همکاری دارند.
این هنرمند که مدتی بود به دلیل شرایط جسمی حضور کمرنگی در عرصه بازیگری داشت، در این خصوص اظهار کرد: بعد از دوره بیماری ام به شدت دلم برای بازیگری و حضور دوباره در سینما و تلویزیون تنگ شده است و دوست دارم خودم را دوباره در قاب تلویزیون و سینما ببینم، مردم نیز محبت دارند و جویای حالم می شوند و نسبت به بازی هایم ابراز علاقه می کنند فعلا منتظرم این نمایش را به نتیجه برسانم و اگر کار خوبی هم پیشنهاد شود که دوست داشته باشم و بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم حتما دوباره بازی خواهم کرد چراکه نه... هم دلتنگی من برطرف می شود و هم کسانی که دوست دارند باز شاهد بازی من باشند دوباره این اتفاق رخ می دهد.
گفتنی است؛ نمایش «پینوکیا» به نویسندگی استفانو بننی نویسنده ، شاعر و روزنامه نگار ایتالیایی و به کارگردانی شهره سلطانی از 13 مردادماه به مدت یک ماه در سالن استاد ناظر زاده کرمانی مجموعه ایرانشهر به روی صحنه می رود . مدت زمان این نمایشنامه 80 دقیقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار