مدیرعامل موسسه منادی تربیت خبرداد؛

ارسال 175 هزار جلد کتاب به مدارس مناطق مرزی و عشایری

خبرگزاری پانا: مدیرعامل موسسه منادی تربیت گفت :ارسال 175 هزار جلد کتاب به مدارس 65 منطقه عشایری، 125 منطقه روستایی و 16 استان مرزی کشور انجام شد .

کد مطلب: ۳۷۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد

محمود سمیاری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش پیگیری طرح کتابخانه های کلاسی مدارس ابتدایی استان های مرزی در آموزش و پرورش بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی و اداره کل فرهنگی هنری قرار گرفت که مجری این طرح موسسه منادی تربیت انتخاب شد.

وی افزود: طی جلساتی که با کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگی هنری برگزار شد برنامه ریزی های لازم برای ارسال این کتابها انجام شد همچنین 50 درصد از اعتبارات توسط معاونت پرورشی و فرهنگی و 50 درصد اعتباردیگر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل شد.

مدیرعامل موسسه منادی تربیت ادامه داد: موسسه منادی تربیت نیز پس از برنامه ریزی ها و جلساتی که با کارشناسان اداره کل دفتر انتشارات کمک آموزشی سازمان پژوهش انجام داد حدود 2 هزار کتاب را به کارشناسان استانی معرفی کرد که این کتابها از سال90 تا 94 منتشر شده است و بر اساس سن، پایه تحصیلی ، موضوعات پرورشی و آموزشی دانش آموزان انتخاب شدند و کارشناسان استانی نیز از بین این 2 هزار کتاب حدود 120 تا 170 کتاب را انتخاب و سفارش خرید دادند.

وی تصریح کرد: هزار و 700 آموزشگاه 16 استان شامل 65 منطقه عشایری و 125 منطقه روستایی شامل این طرح می شود که برای هر مدرسه 500 هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده و مدیران مدارس بر اساس نیازهای خود از بین این دو هزار عنوان کتاب 120 یا 170 کتاب را انتخاب کردند.

سمیاری افزود: حدود 157 ناشر در این طرح شرکت کردند که یکی از این ناشران انتشارات منادی تربیت است و به طور کلی سهم ناشران آموزش و پرورش حدود 18 درصد است و انتشاراتی مانند انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات تربیت، انتشارات انجمن اولیا و مربیان(پیوند) در این طرح شرکت کردند و 82 درصد باقی مانده از سایر ناشران بخش خصوصی انتخاب شدند.

مدیرعامل موسسه منادی تربیت یادآور شد: حدود 175 هزار جلدکتاب در این طرح توزیع خواهد شد و همه این کتابها در محل مناسبی جمع اوری و در حال بسته بندی است که به زودی مرحله اول ارسال آنها به مدارس انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار