یک مقام مسئول خبر داد:

200 قطعه پرنده زینتی فاقد گواهی بهداشتی در مهدی‌شهر معدوم شد

رئیس اداره بهداشت مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سمنان از معدوم‌سازی 200 قطعه پرنده زینتی و مرغ بومی فاقد گواهی بهداشتی در مهدی‌شهر خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر علی جاوید پور اظهار کرد: این اقدام در راستای برخورد قانونی با فروشندگان و عرضه‌کنندگان غیرمجاز پرندگان زینتی و بومی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه شهروندان در زمان خرید و نگهداری پرندگان اعم از پرندگان زینتی و بومی کلیه ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی را جهت حفظ سلامت فردی و امنیت زیستی رعایت کنند.
رئیس اداره بهداشت مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: کلیه شهروندان از خرید هرگونه پرنده از مراکز و فروشندگان غیرمجاز خودداری کنند.
جاوید پور از برخورد قانونی با دو فروشنده غیرمجاز پرندگان زینتی و بومی در شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و اضافه کرد: این اقدامات در راستای حفظ سلامت جامعه و حفظ بهداشت عمومی و از سوی اکیپ‌های نظارتی مشترک دامپزشکی و نیروی انتظامی انجام‌شده است.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و طی مراحل قانونی و با حکم مراجع قضایی تمام 200 قطعه مرغ بومی فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی معدوم گردید.
این مقام مسئول به کلیه شهروندان توصیه می‌شود در زمان خرید و نگهداری هرگونه پرنده با دکتر دامپزشک مشورت و در صورت مشاهده هرگونه علائم ظاهری غیرطبیعی و یا تلفات، مراتب را سریع به ادارات دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند.
رئیس اداره بهداشت مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان در پایان از تلاش‌های نیروهای دامپزشکی و همکاری نیروهای انتظامی و شهرداری‌ها و حمایت همه‌جانبه مراجع قضایی استان در راستای برخورد با متخلفین قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار