اجرای طرح منوی سبز در هتل ها و رستوران ها الزامی است

خبرگزاری پانا: رییس شبکه بهداشت خمین با اشاره به اینکه اجرای طرح استفاده از منوی سبز در هتل ها و رستوران ها بعد از ماه مبارک رمضان الزامی است گفت: منوی سبز نیاز به نظارت شبکه بهداشت دارد و باید استانداردهای لازم در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۳۶۶۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، حشمت الله رضایی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان خمین اظهار داشت: کارگروه های بهداشت سلامت و امنیت مواد غذایی شهر سالم و روستای سالم وظیفه خطیری بر عهده دارند.
وی افزود: کلر زنی در روستاهای غیر تحت پوشش آبفا و خود گردان بخشداری کمره باید مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به آموزش های لازم از سوی مرکز بهداشت اقدام نمود و این امر را جدی گرفت.
رییس شبکه بهداشت خمین ادامه داد: اداره ورزش و جوانان در مورد نواقص بهداشتی و برطرف کردن مسئله کلر سنجی به طور روزانه، نصب آب سرد کن، جایگزین کردن لایه های نو به جای لایه های تخریب شده در کنار استخر، ایجاد حوضچه کلر استخر، مرتفع کردن گرفتگی آب دوش های استخر و تعمیر هواکش های سالن های ورزشی اقدامات لازم را انجام داده است.
رضایی بیان کرد: منحول کردن لوله های آب و فاضلاب شهری که در مسیرهای کشاورزی وجود دارد با اعتبار یک میلیارد ریال برآورد اولیه امکانپذیر است.
وی ابراز داشت: کشتار غیر مجاز دام، استفاده از پساب خام آب و فاضلاب جهت کشاورزی ممنوع است و با متخلفین طبق قانون بر خورد می شود.
رییس شبکه بهداشت خمین اضافه کرد: با همکاری جهاد کشاورزی در صدد ایجاد فروشگاه عرضه مواد و محصولات سبز هستیم که تمامی تولیدات کشاورزی جهت تولید و عرضه و به صورت سالم و مورد تایید از سوی شبکه بهداشت در این فروشگاه عرضه شود.
رضایی گفت: مشکلات و نگهداری دام در سطح شهر و در مناطق محسن آباد، عباس آباد و شاهین یک معضل بهداشتی است که باید بررسی شود و تصمیمات اساسی در خصوص آن گرفت.
وی افزود: باید در زمینه پراکندگی نگهداری دام در سطح شهر و منبع درآمد بودن این دام ها و بوجود آندن دوگانگی و وجود مجتمع دامداری که در حریم شهر از سال ها پیش ساخته شده و برای ساخت و سازهای بعد از آن مشکل ایجاد کرده تدبیری مهم اندیشید و با عدم تغییر کاربریها به صورت ویژه نظارت شده و از توسعه و گسترش محل جلوگیری به عمل آید.
در ادامه فرماندار خمین گفت: نظارت در امور بهداشتی سطح شهرستان بسیار خوب بوده و و سعی بر این که با تعلیف بهداشتی بر روی بوجود آمدن معضلات بهداشتی نظارت شود.
مهدی ساداتی اظهار داشت: وجود پارک ها در فضای شهری، موضوعات بهداشتی، ایمنی و محیط زیست از مهمترین مواردی است که به منظور رفع نیازهای شهروندانی که از پارک ها استفاده می کنند، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مبلمان شهری مورد منفی ندارد و با ایجاد فضای تعاملی بین دستگاه های مختلف اجرایی جهت بالا رفتن زمینه های بهداشتی و حمایت همه جانبه با یکدیگر همراه می شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار