در نگارخانه پردیسان برگزار می شود؛

کارگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع روایت های عاشورایی

خبرگزاری پانا: نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، کارگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای با موضوع روایت‌های عاشورایی را برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۳۶۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این کارگاه با هدف زنده نگه داشتن حوادث و وقایع عاشورا در قالب تصویری روز سه شنبه 12 دی ماه ساعت 14 در نگارخانه پردیسان برپاست. احمد میرزا زاده، هنرمند نقاش قهوه خانه ای این اثر را در ابعاد 90-140 به صورت زنده اجرا می کند و پس از اتمام آن در فرهنگسرای فردوس نصب و در معرض نمایش قرار می گیرد.

نقاشی قهوه خانه ای گونه ای از نقاشی ایرانی است که داستان های مختلف را به ساده ترین شکل تصویری روایت می کند. داستان های شاهنامه، حماسی ،مذهبی و رسم و رسومات قدیم موضوع اصلی نقاشی های قهوه خانه ای است. نقاشی قهوه خانه ای برای بازگویی واقعه کربلا تاثیر گذارترین وسیله هنری بوده است.

علاقه مندان برای شرکت در این کارگاه هنری می توانند روز سه شنبه 12 دی به نگارخانه پردیسان واقع در فلكه‌ دوم صادقیه، بلوار فردوس بعد از چهارراه مخابرات مراجعه كنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن44000203 تماس بگیرند.

احمد میرزا زاده متولد1362، جوان ترین نقاشی قهوه خانه ای در ایران است و زیر نظر استاد صادق تبریزی این هنر را فرا گرفته است. وی همچنین نمایشگاه های متعددی را برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار