نمایش آلات موسیقی حرام در موزه فقه و زندگی در قم

خبرگزاری پانا: موزه فقه و زندگی با نمایش آثاری چون آلات موسیقی حرام، حیوانات حرام گوشت و ... پنجشنبه شب با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور در قم گشایش یافت.

کد مطلب: ۳۶۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی در آیین افتتاح موزه فقه و زندگی گفت: کار موضوع شناسی احکام فقهی ضرورتی در حوزه های علمیه است که باید به صورت منسجم با حضور اندیشمندان حوزه و دانشگاه صورت گیرد تا کمکی برای مکلفان برای عمل به وظایف شرعی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح زاده افزود: پیش نویس تاسیس مرکز موضوع شناسی احکام فقهی به محضر مراجع تقلید و اساتید حوزه برده شد و در نهایت طرح خود را به محضر رهبرمعظم انقلاب بردیم و ایشان نیز دستور لازم را برای تاسیس چنین مرکزی صادر کردند.

وی با اشاره به این که موسسه موضوع شناسی احکام فقهی و موزه فقه و زندگی از شورای عالی حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز لازم را برخوردار است گفت: بخش های پژوهش، آموزش و نمایشگاهی از بخش های موسسه هستند و در بخش پژوهش گروه کار تخصصی بررسی موضوعات از نظر مفهومی و مصداقی فهرستی از موضوعات اولویت دار را تهیه کردند و با بسیاری مراکز پژوهشی حوزه و دانشگاه تفاهم نامه هایی آغاز شده است.

وی افزود: در بخش نمایشگاهی، موزه فقه و زندگی آغاز حرکت عظیمی است که این موزه در آینده یکی از مراکز مهم بازدیدکنندگان مذهبی برای آشنایی با معارف دینی و احکام فقهی خواهد شد.

فلاح زاده ادامه داد: موزه ها در سراسر دنیا ناقل فرهنگ ها هستند و باید بتوانیم به خوبی از زمینه موزه برای انتقال فرهنگ ناب دینی استفاده کنیم.

موزه فقه و زندگی در خیابان مالک اشتر شرقی قم همه روزه پذیرای عمومی بازدید کنندگان است.

گنجینه فقها، آشنایی با پرندگان حلال گوشت، آشنایی با پرندگان حرام گوشت، آشنایی با برخی حیوانات حرام و حلال گوشت، آشنایی با آلات موسیقی و وسایل تفریحی حرام و نوشیدنی های حرام و غرفه کودک و نوجوان از بخش های مختلف این موزه به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار