مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

آغاز طرح ملی سلامت سنجش تحصیلی دراستان اردبیل

خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه این طرح در11پایگاه ثابت و سیار انجام می شود، افزود: 8 مرکز از این تعداد ثابت و 3 مرکز به صورت سیار فعال خواهد بود.

کد مطلب: ۳۶۳۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانابه نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، صابر سپهری اظهار داشت: طرح ملی سلامت سنجش تحصیلی از امروز در مناطق 19 گانه آموزش وپرورش استان اردبیل آغازشد و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد یافت .

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در این طرح 21 هزار نفر شرکت کند، افزود: سال گذشته نیز 20 هزار نفر در این طرح شرکت کرده بود .

سپهری اعلام کرد: 3 پایگاه ثابت درشهرستان اردبیل درمدارس(نوید،شهید جدی،آزادی) و یک مدرسه در شهرستان های پارس آباد، گرمی(انگوت)، مشگین شهر، خلخال و در شهرستان بیله سوار در مرکز اختلالات یادگیری فعال خواهد بود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: سه پایگاه سیار نیز در اردبیل و نمین در اجرای این طرح فعال خواهد بود که شهرستان هیر، نیر و سرعین را نیز پوشش خواهند داد .

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و تشخیص به موقع نارساییهای جسمی و ذهنی نو آموزان، جلوگیری ازضربات روحی و روانی نو آموزانی که قادر به همپایی با سایر دانش آموزان نیستند، جای دهی صحیح نوآموزان در کلاس‌های درسی با توجه به تواناییهایشان، کنترل بعضی از عوامل موثر در افت تحصیلی را از اهداف این طرح عنوان کرد .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اردبیل نیز گفت:مواردی که اولیاء نوآموزان نیاز است همراه داشته باشند یک قطعه عکس 4×3، اصل شناسنامه نوآموز و شناسایی یکی از والدین، اصل کارت واکسیناسیون و مبلغ دریافتی برای تامین بخشی از هزینه های سنجش برای هر نوآموز 12هزار تومان است .

محمد حسن زاده ادامه داد: برای حمایت ازافراد کم درآمد نیز 15درصد کل قبوض به صورت نیم بهاء و5درصد نیز به صورت رایگان تخصیص می یابد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار