وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات:

اهتمام دولت توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور به بهترین شکل است

خبرگزاری پانا: وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: اهتمام دولت بر این است که زیرساخت های ارتباطی کشور و فن آوری های نوین به بهترین شکل و به صورت یک زمینه قدرت و رشد برای کشور آنگونه که شایسته است توسعه یابد.

کد مطلب: ۳۵۹۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، محمود واعظی در مراسم بهره برداری همزمان از طرح های ارتباطی استان مرکزی، افزود: توسعه دولت الکترونیک از طریق بخش خصوصی از اولویت های مهم این وزارت خانه در سال جاری است تا با توسعه و بهره گیری از آن کلیه فعالیت هایی که دولت به مردم ارائه می دهد از این طریق انجام شود و با این اقدام در وقت و هزینه های مردم صرفه جویی شود.
وی ادامه داد: توسعه دولت الکترونیک توسط بخش خصوصی موجب تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و جلوگیری از تبعیض ها، پارتی بازی ها و جعل مدارک می شود.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به افزایش گرایش مردم برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی، سال گذشته کار بزرگی توسط شرکت زیر ساخت ها برای توسعه این بخش و افزایش پهنای باند در کشور انجام شد تا مردم به راحتی بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.
واعظی بیان کرد: امسال 3 موضوع مهم تولید محتوا، ارائه خدمات و همچنین ایجاد اپلیکشین هایی که به راحتی در اختیار مردم قرار گرفته و با استفاده از آنها بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد.
وی ابراز داشت: استفاده آسان و بهینه مردم از وسایل مدرن ارتباطی از دغدغه های مهم وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است و این وزارتخانه نیز در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با هرگونه افزایش تعرفه مخالف است و بنای افزایش تعرفه تلفن همراه و اینترنت در کشور وجود ندارد.
واعظی ابراز داشت: به نظر این وزارت خانه، تعرفه های تلفن همراه و اینترنت در کشور پایین نیست بلکه برای ایجاد رقابت باید اپراتورها با ارائه خدمات با کیفیت بیشتر و بسته هایی که از تعرفه کمتری برخوردار هستند به جذب مشتری و ارائه خدمات به مردم بپردازند.
وی اضافه کرد: افزایش تعرفه تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که کارشناسان با انجام کار های کارشناسی به این نتیجه برسند که چاره ای جز افزایش قیمت ها در کشور وجود ندارد.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین گفت: استان مرکزی به عنوان یکی از کانون های رشد ICT و فن آوری های نوین در غرب کشور هدفگذاری شده که نسبت به 2 سال قبل در همه ابعاد ارتباطی این استان نظیر تقویت کانال های بین المللی، کانال های بین استانی، پهنای باند، خدمات روستایی و سایر بخش ها تفاوت فاحشی در خدمات ایجاد شده است.
واعظی افزود: در 2 سال گذشته فعالیت های مناسبی در حوزه زیر ساخت در استان مرکزی انجام شده است و در این مدت 400 کیلومتر فیبر نوری به این استان اضافه شده است.
وی ادامه داد: امروز نیز با بهره برداری از خطوط فیبر نوری در استان مرکزی 70 تا 80 کیلومتر به آن افزوده شد و تا آخر سال جاری 180 کیلومتر دیگر نیز نصب می شود.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و زیر ساخت های مناسب استان مرکزی، این استان به عنوان استان پشتیبان معرفی شده است و 2 تا 3 استان همجوار به آن متصل می شود و در صورتی که به هر دلیلی اتفاقی برای یکی از این استان ها بیفتد، از شبکه های استان مرکزی استفاده خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار