صفی پور:

دومین جشنواره‌ی فرهنگی هنری حیدربابا برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،علی‌اکبر صفی‌پور با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره‌ی فرهنگی و هنری حیدربابا، خاطرنشان کرد: جشنواره ی یاد شده زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری با محوریت استاد شهریار بوده که تلاشهای دست‌اندرکاران و هنرمندان و اصحاب فرهنگ برای برگزاری آن، همزمان با روز ملی شعر و ادب به ثمر نشست و شاهد برگزاری همایش بین‌المللی استاد شهریار با کمیت و کیفیت بسیار خوب بودیم.

وی افزود: این جشنواره همچنین محملی را فراهم آورد تا هنرمندان در رشته‌های مختلف با دقت و تامل بیشتر در منظومه‌ی کم‌نظیر "حیدربابایه سلام" آثاری فاخر و ماندگار خلق کنند.

صفی‌پور همچنین تاکید کرد: نسل جوان امروز باید با شعرایی همچون استاد شهریار که بخشی از فرهنگ و هویت آذربایجان است ‌آشنا شوند و با تکیه بر اندیشه‌ و تفکر غنی اسلامی و ایرانی این بزرگان، افتخاراتی در خور و شایسته را در رشته‌های مختلف برای ایران اسلامی رقم بزنند.

براساس این گزارش دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا بیست و دوم خردادماه 94 در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد و در پای کوه حیدربابا برگزار می‌شود و شرکت در این جشنواره برای همه‌ی گروه‌های سنی و در هر سطحی آزاد است.

دومین جشنواره فرهنگی هنری حیدربابا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، فرمانداری بستان آباد، بخشداری تیکمه داش، انجمن ادبی استاد شهریار بستان آباد و سایر انجمن‌های فرهنگی هنری و ادبی استان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار