توصیه‌های کارشناس تغذیه شبکه بهداشت ری در مورد لزوم استفاده از آب سالم

خبرگزاری پانا: کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهرستان ری آب آشامیدنی ناسالم را عامل بروز بسیاری از بیماری‌ها دانست.

کد مطلب: ۳۵۶۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، دقیقی در مورد اهمیت استفاده از آب آشامیدنی سالم هشدار داد و گفت: بسیاری از بیماری‌ها از آب آلوده منتقل می‌شوند و این موضوع در فصل گرما شیوع بیشتری دارد. در این فصل سفرها بیشتر می‌شود و بهتر است برای پیشگیری از بروز بیماری حتماً آب سالم همراه داشته باشیم .

وی ادامه داد: در هنگام حضور در بوستان‌ها و مناطق طبیعی بهتر است به علائم هشداردهنده آبخوری‌ها دقت کنیم و این موضوع را به کودکان نیز آموزش دهیم .

کارشناس تغذیه شبکه یکی از مسائل خطرناک را استفاده از آب‌های ناسالم برای شستشو دانست و گفت: متأسفانه مشاهده‌شده است که بسیاری از مردم از آب نهرها و رودخانه‌ها برای شستشوی ظروف، میوه و مواد خوراکی استفاده می‌کنند. این کار می‌تواند باعث بروز بیماری شود. به همین دلیل باید آموزش‌های لازم در این زمینه انجام‌شده تا مردم از خطرات این کار مطلع شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که علاوه بر آشامیدن، برای شستشوی ظروف غذاخوری و میوه‌ها و سبزی‌ها نیز از آب سالم استفاده شود .

دقیقی در پایان‌بر توجه بیشتر به کودکان تأکید کرد و گفت: بهتر است در سفرها بیشتر مراقب تغذیه کودکان باشیم و در مورداستفاده از آب سالم، علائم هشداردهنده و پرهیز از شنا کردن در آب‌های آلوده به آنان آموزش دهیم. همچنین در صورت بروز هر بیماری و علائمی چون اسهال و استفراغ به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

/محمدمحسنی شهرری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار