در تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی؛

ابلاغ شیوه نامه اجرایی پرداخت تسهیلات بانكی احیاء، بهسازی بافت فرسوده

خبرگزاری پانا: شیوه‌نامه پرداخت اعطای تسهیلات احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و سكونت گاه های غیر رسمی از سوی بانك مركزی به بانك ها ابلاغ و پرداخت آن آغاز شد.

کد مطلب: ۳۵۵۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اجرای مصوبه 90453 /ت51166 ه مورخ 8/8/1393 هیئت محترم وزیران، در خصوص قوانین حمایت از تولید و عرضه مسكن و حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناكارآمد شهری و تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی، از ابلاغ شیوه نامه اجرایی میزان و نحوه پرداخت یارانه سود تسهیلات بانكی به صورت مشروط و هدفمند در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی پایدار شهری خبر داد.
وی گفت: توانمندسازی ساكنان این مناطق اصلی‌ترین هدف برای نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده است.
اخوان عبداللهیان با بیان اینكه دولت با ایجاد بسترهای مناسب همچون پرداخت تسهیلات، برای بازسازی بافت‌های فرسوده قدم برداشته است، افزود: بازسازی بافت‌های فرسوده با مشاركت مردم پیش می‌رود، اما دولت به تازگی مصوبه‌ای را ابلاغ كرد كه بر اساس آن 300 هزار فقره وام به متقاضیان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از سوی 22 بانك عامل پرداخت خواهد شد.
مدیركل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ساختار اجرایی توزیع و نظارت بر توزیع تسهیلات در سطح استان گفت: كمیسیون ویژه راهبری تسهیلات مزبور با ریاست معاونت امور عمرانی استانداری و عضویت 22 بانك عامل، مدیركل امور اقتصادی و دارایی و معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری، شركت های عمران و مسكن سازان استان با عضویت و دبیری این اداره كل تشكیل شده است.
وی اظهار داشت: ادارت كل راه و شهرسازی استان ها وظیفه تعیین محدوده ها و محلات هدف واجد شرایط اخذ تسهیلات و معرفی این محدوده ها به بانك های عامل رابه عهده دارند و در محله های فاقد طرح بهسازی و نوسازی، دفاتر تسهیل گری توسط شهرداری راه اندازی و با مشاركت ساكنان و مالكان بافت با مدیریت شهرداری نسبت به تهیه طرح اقدام می نمایند.
وی افزود: چنانچه پرونده پروژه در هر مرحله به كمیسیون ماده 100 ارجاع شود، به عبارتی تخلف داشته باشد، وام های پرداخت شده در آن مرحله و یا كل مبلغ وام باید عودت شود. زوج های جوان، زنان سرپرست خانوار و گروه های كم درآمد كه تا كنون از تسهیلات مسكن استفاده نكرده اند، در اولویت واگذاری واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان می باشند.
اخوان عبداللهیان تصریح كرد: نظارت بر كیفیت ساخت و ساز معماری به عهده ادرات كل راه و شهرسازی استان ها یا كارگزاران منتخب و در چارچوب قوانین و مقررات جاری می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار