برداشت بیش از هزار و 400تن ریواس از کوهپایه های نیشابور

خبرگزاری پانا: معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برداشت ریواس از کوهپایه های شهرستان نیشابور خبرداد.

کد مطلب: ۳۵۳۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدعلی فرهمندراد گفت: سطح زیرکشت ریواس بارور در شهرستان نیشابور حدود 720 هکتار است که نسبت به سال گذشته 20 هکتار افزایش داشته است و پیش بینی می شود از این سطح، بیش از هزار و 400 تن ریواس برداشت گردد.

وی افزود: دامنه ی رشته کوه های بینالود نیشابور دارای بهترین و مناسب ترین شرایط اقلیمی برای پرورش گیاه ریواس است. این محصول با ارزش، توسط کوهپایه نشینان در روستاهای میرآباد،برف ریز،بوژان، گرینه و شهرهای درود و خرو تحت مراقبت های خاص پرورش یافته و هرساله در اواسط بهار به بازارهای مصرف عرضه می شود.
این مقام مسئول به وضعیت کاشت این محصول در سال جاری اشاره نموده و گفت: حدود 720 هکتار از مناطق کوهپایه ای شمال شهرستان نیشابور دارای گیاه سبز ریواس بوده و در سال جاری با توجه به عدم بارندگی های موثر از نیمه دوم فروردین به بعد، پیش بینی می شود از هرهکتار بیش از 2هزار کیلوگرم محصول برداشت شود که از این طریق حدود 86 میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان دست اندرکار کشت و پرورش ریواس خواهدشد.
ریواس علاوه بر مصرف تازه خوری، بصورت خوشاب و شربت نیز تهیه و به بازار عرضه می شود. شربت ریواس، سوغات معروف شهرستان نیشابور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار