بازدید احمدرضا درویش از سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا

خبرگزاری پانا: احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» که این روزها انتظار اکران عمومی فیلمش که قرار است عید فطر رخ دهد، را می کشد امروز 30 اردیبهشت ماه مهمان سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا شد.

کد مطلب: ۳۵۰۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، احمدرضا درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» امروز مهمان سازمان دانش آموزی و خبرگزاری پانا بود. در این دیدار که این کارگردان به همراهی تقی علیقلی زاده تهیه کننده این فیلم حضور داشتند صحبت هایی در خصوص این فیلم و زمان اکران آن ردو بدل شد. همچنین چندین آنونس از این فیلم به نمایش درآمد.

علیقلی زاده در خصوص حذفیات فیلم در اکران عمومی آن که در عید فطر صورت می گیرد، اظهار کرد: فیلم دقیقا همان نسخه ای است که در جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده شد تنها چند دقیقه از آن حذف شده است، که آن هم بخاطر سینماها و نزدیک بودن سانس های نمایش فیلم ها لحاظ شده است نه به دلیل سانسور...

احمدرضا درویش نیز درباره نظرات مثبت و منفی ای که درخصوص این فیلم پس از نمایش آن شکل گرفته بود، عنوان کرد: فیلم باید گفت و گوی اجتماعی شکل دهد از اینرو نظرات هم در مورد آن متفاوت است، این به زیبایی فیلم کمک می کند.
این کارگردان درباره نمایش چهره حضرت ابوالفضل در فیلم بیان کرد: این عباس که در فیلم رستاخیز می بینید، عباس احمدرضا درویش است.
داوود روستایی قائم مقام سازمان دانش آموزی، محمد کاظم دهقان مدیرعامل خبرگزاری پانا و محمدرضا سیفی سردبیر خبرگزاری پانا نیز در این مراسم حضور داشتند و نمایش بخش هایی از آنونس این فیلم با حضور آنان شکل گرفت و مورد استقبال واقع شد.
گفتنی است؛ فیلمبرداری فیلم «رستاخیز» در بهمن ماه سال 1388 شروع شده و طی 3 مرحله فیلمبرداری در شهریور ماه سال 89 به اتمام رسید. این فیلم سینمایی در شهرهای بم، شاهرود، فومن، شهداد، پرندك، تهران و ... فیلمبرداری شده است.
مراحل فنی این فیلم سینمایی در بهترین استودیوهای لندن و توسط عوامل حرفه ای هالیوودی انجام شده و تدوین فیلم نیز توسط طریق انوار تدوینگر فیلم "سخنرانی پادشاه" نامزد دریافت جایزه اسكار صورت پذیرفته و موسیقی آن نیز توسط "استفن واربك" آهنگساز فیلم "شكسپیر عاشق" برنده جایزه اسكار ساخته شده است.
در این فیلم بازیگرانی چون پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی، مهتاب کرامتی، شقایق فراهانی، لیلا بلوکات و زهره حمیدی حضور دارند.
"رستاخیز" دررابطه با واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام حسین بن علی و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام سوم شیعیان را در بر می‌گیرد.
فیلم سینمایی "رستاخیز" به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد. زبان اصلی فیلم فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد. این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار