۳۰ درصد جرایم جنایی با سلاح سرد صورت می‌گیرد؛

آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس آگاهی ناجا آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسیدپاشی در اصفهان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۳۴۹۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش علمی تخصصی روسای پلیس آگاهی سراسر کشور درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اسیدپاشی اصفهان گفت: موضوع اسیدپاشی اصفهان و به طور کلی جرم اسیدپاشی از اولویت‌های ماست و پلیس تا زمان کشف جرم و دستگیری عاملان رسیدگی به آن را به شکل ویژه ادامه خواهد داد.


رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: درخصوص پرونده اسیدپاشی اصفهان نیز تا زمان کشف پرونده موضوع به شکل ویژه پیگیری می‌شود و یکی از پرونده‌هایی که شخصا روی آن کار می‌کنم، همین موضوع پرونده اسیدپاشی اصفهان است.


وی درباره اخبار منتشر شده برای دستگیری مظنون این حادثه نیز گفت: ما مظنونان مختلفی درخصوص این جرم داشتیم که یکی از مظنونان شرایطش با متهم اسیدپاشی هماهنگی داشت. این فرد به سرقت از منازل اعتراف کرده و گفته بود که پس از سرقت ازمنازل آنجا را به آتش می‌کشید، اما به طور کلی وی نیز تنها مظنون اصلی این حادثه نیست و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. البته این فرد جرایم زیادی را مرتکب شده و دستگیری‌اش آمار سرقت در اصفهان را کاهش داده بود.


سردار مقیمی درباره احتمال کشف این پرونده با گذشت زمان گفت: حتما احتمال کشف آن وجود دارد و اگر الان به دفتر کاری من بروید، این پرونده روی میز من است و ما امید به کشفش داریم.


وقوع 30 درصد جرایم جنایی با سلاح سرد


رئیس پلیس آگاهی کشور در ادامه با اشاره به آمار نزاع و درگیری گفت: نزاع و درگیری مستقیما در حوزه پلیس آگاهی نیست. برابر آماری که ما داشتیم 30 درصد از جرایم جنایی با سلاح سرد انجام شده است بنابراین این موضوع در اولویت ما قرار دارد و خواسته ما از مجلس این است که به صورت جدی رسیدگی به لایحه ممنوعیت حمل سلاح سرد را مورد رسیدگی قرار داده و وارد آن شود.


به گفته وی، یکی از مشکلات ما حمل سلاح سرد از سوی افرادیست که بر روی خودشان تسلطی ندارند و متاسفانه دست به اقدامات زیانباری می‌زنند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند.


سردار مقیمی درباره مهم‌ترین پرونده‌ها در حوزه جرایم اقتصادی اظهار کرد: در این خصوص تمامی پرونده‌ها برای ما جزو مهم‌ترین پرونده‌ها به حساب می‌آید و رسیدگی به آن تفاوتی برای ما ندارد و به تمام آنها به سرعت رسیدگی می‌کنیم. جرایمی نظیر اختلاس، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی و پولشویی جزو جرایمی هستند که ما به شکل ویژه با آنها برخورد می‌کنیم و آن را به صورت جدی در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم البته همانطور که گفتم تمام جرایم برای ما مهم است و به آن رسیدگی می‌کنیم.


وی درخصوص فاصله بین وقوع تا کشف جرم اظهار کرد: به طور کلی ما تمام تلاش و توانمان را بر روی این متمرکز کرده‌ایم تا فاصله بین وقوع و کشف جرم را کاهش دهیم اما نمی‌توان یک مدت زمانی را در این خصوص اعلام کرد چراکه با توجه به نوع سرقت‌ها زمان کشف نیز متفاوت است اما می‌توان گفت که در مورد خودرو این فاصله کمتر است اما در مورد سرقت منازل فاصله بیشتر می‌شود.


رئیس پلیس آگاهی کشور خاطرنشان کرد: در این خصوص همکاری مردم حرف اول را می‌زند. درخواست ما از آن دسته از عزیزانی که خدای ناکرده مورد سرقت وارد شده‌اند، این است که تا پیش از تماس با پلیس و حضور عوامل بررسی صحنه جرم، محل را تغییر ندهند و از دست‌کاری اشیا و لوازم خودداری کنند تا ما بتوانیم با سرعت بیشتری به پرونده رسیدگی کرده و سرنخ‌هایی را به دست آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار