برگزاری اولین کارگاه آموزشی پرنده نگری در بوم گردی در شیراز

خبرگزاری پانا: اولین کارگاه آموزشی پرنده نگری در بوم گردی (اکوتوریسم) در استان فارس و شهر شیراز برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۴۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمد ثابت، مسئول کارگروه راهنمایان و دیده بان کوهستان هیئ کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس با اعلام این خبر، افزود: با توجه به این که پرنده نگری از جمله شاخه های مهم بوم گردی در دنیاست و همچنین ایران از جمله مسیرهای مهم مهاجرت پرندگان اروپایی و آفریقایی و فارس نیز به دلیل دارا بودن تالاب های متعدد مقرر شد که برای اولین بار در سطح فارس این کارگاه آموزشی به صورت تخصصی برگزار شود.


وی با اشاره به اینکه با این روند در واقع اولین گروه پرنده نگری شروع به کار می کنند، ادامه داد: بدون شک این کارگاه در توسعه و رونق گردشگری استان و ماندگاری گردشگری بسیار مؤثر می باشد.


ثابت با اشاره به اینکه جلسات ابتدایی این کارگاه بصورت مقدماتی و جلسات بعدی بصورت تخصصی برگزارخواهد شد، خاطرنشان کرد: حضور برای عموم در این کارگاه آزاد می باشد و از علاقمندان به منظور شرکت در این کارگاه دعوت به عمل می آید.


مدرس این کارگاه در پایان تصریح کرد: کارگاهی نیز به منظور آشنایی بیشتر علاقمندان با فضای پرنده نگری در بوم گردی جمعه همین هفته در کنار تالاب مهارلو برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار